W tym roku jeden z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich producentów obchodzi jubileusz. Marka Hama świętuje właśnie 100-lecie swojej obecności na rynku. W komunikacie prasowym producent przedstawił dowody na to, że tworzone przez niego akcesoria są jednymi z najchętniej wybieranych przez konsumentów.

Marka Hama rozwija się nieustannie od 1923 roku. Już w latach pięćdziesiątych mogła pochwalić się sprzedażą miliona egzemplarzy aparatów fotograficznych. W roku 1970 było o niej głośno dzięki zastosowaniu nowoczesnego jak na te czasy ramkowania slajdów. I choć historia Hama rozpoczęła się od drezdeńskiej fotografii i 18-letniego miłośnika aparatu Martina Hanke, to na tym nigdy nie poprzestała.

100 lat owocnej działalności marki Hama

Lata kreatywnej działalności, nastawionej na najwyższą jakość, zaowocowały stworzeniem kilku linii produktowych, z którymi marka Hama jest kojarzona. W portfolio producenta znajdziemy 15 tysięcy akcesoriów z różnych kategorii. Wśród nich liczną grupę stanowi rodzina produktów do Apple, będąca doskonałym dopełnieniem oferty amerykańskiej marki. Z logo Hama znajdziemy ładowarki, kable USB Power Delivery, stacje ładowania bezprzewodowego, uchwyty, stojaki i inne. Niemiecka firma jest między innymi odpowiedzialna za pojawienie się na rynku solidnego, odpornego na żółknięcie etui MagSafe.

Do najlepiej kojarzonych produktów producenta należą jednak akcesoria do notebooków i akcesoria komputerowe. Ergonomiczna mysz i klawiatura to jedne z dobrze znanych artykułów wśród użytkowników hołdującym nowoczesnym, wygodnym rozwiązaniom. Nie zabrakło tu również uchwytów do monitora czy stacji dokującej Connect2Office.

Hama to też akcesoria RTV, takie jak kable wyposażone w złącza HDMI czy uchwyty do telewizorów. To również akcesoria kompatybilne z rozwiązaniami smart, takimi jak Alexa, Ok Google Assistant oraz Siri.

Od anonimowego fotografa do znanego producenta

Setne urodziny to doskonała okazja na pochwalenie się swoimi osiągnięciami, co też marka Hama z dumą uczyniła, przedstawiając wyniki przeprowadzonego w 2021 roku przez firmę Appolonia badania. Pytania, na które odpowiedziało 1000 mieszkańców kraju zza Odry w wieku od 18 do 65 lat, dotyczyły wspomaganej znajomości marki.

Jak wynika z przeprowadzonego sondażu, Hama jest trzecią w kolejności rozpoznawalną wśród konsumentów marką, której znajomość zadeklarowało aż 72,8% badanych. Wyprzedzili ją, choć z bardzo zbliżonym wynikiem, producenci Logitech – 77,3% oraz JBL – 72,5%.

Co ciekawe, co druga z odpowiadających na pytania osób posiada przynajmniej jeden z produktów niemieckiego producenta. Tu ponownie Hama znalazła się na podium, tym razem z wynikiem 52,8% gwarantującym jej drugie miejsce, wyprzedzając tym samym popularne artykuły od JBL. Lepszymi notami mógł pochwalić się jedynie Logitech. Co również istotne, jeśli nawet nie najważniejsze, w trakcie badania zadowolenie z użytkowania akcesoriów od Hama zadeklarowało ponad 94% konsumentów.

Hama w Polsce i na świecie

Niemiecki producent może pochwalić się nie tylko zadowoleniem ze strony klientów, ale i pozytywnymi relacjami z przedsiębiorcami na całym świecie. Od roku 1923, w którym Martin Hanke otworzył swój sklep, marka pozyskała 30 tysięcy partnerów w 70 krajach, otworzyła 18 zagranicznych filii, a grono jej pracowników i przedstawicieli na świecie przekroczyło liczbę 2 tysięcy. Na polski rynek producent wkroczył w roku 2000, a 200 pracowników obsługuje dystrybucję 18 światowych marek.

Jeśli interesują Cię wyniki badań przeprowadzanych na zlecenie marki Samsung w Polsce, możesz zapoznać się z naszym wpisem dotyczącym zainteresowania rozwiązaniami smart dla domu.

Z redakcją Think-About związałam się pod koniec 2023 roku i od tego momentu nieustannie zgłębiam tajemnice drugiej strony konsumenckiego świata. Każdego dnia tworzę różnego rodzaju treści, które, mam nadzieję, pomagają Czytelnikom w podejmowaniu bardziej świadomych zakupowych decyzji. W ostatnich latach zdobywałam doświadczenie jako copywriter, współpracując z klientami indywidualnymi, agencjami czy firmami IT. Często tworzenie konkretnych artykułów wiązało się z eksploracją tematów dotychczas mi obcych, co jednak nigdy nie było dla mnie przeszkodą. Wręcz przeciwnie. Możliwość nieustannego poszerzania swojej wiedzy to coś, co niezmiennie pociąga mnie w moim zawodzie. Z wykształcenia jestem muzykiem, jednak to zabawa słowem od dziecka dawała mi prawdziwą radość. Chociaż w swoim życiu pracowałam już w różnych branżach, wiem, że pisanie jest tym, co chcę i co mam szczęście robić na co dzień. W trakcie studiów, oprócz tworzenia dla własnej przyjemności, publikowałam teksty na portalu muzycznym Cameral Music oraz w kwartalniku muzycznym Kamerton. Obecnie prowadzę bloga, na którym pozwalam sobie na dzielenie się z innymi własnym zdaniem na różne tematy oraz tworzoną przeze mną miniaturową prozą. Gdy nie piszę - rysuję, czytam książki o hobbitach i pierścieniach, różach bez imion i stuleciach samotności. Słuchając audiobooków, śledzę losy małego belgijskiego detektywa, a czas przed  teleodbiornikiem spędzam obserwując pojedynki na miecze świetlne i podróże w nadprzestrzeni.