niedziela, 14 lipca

Panele fotowoltaiczne to od zawsze dość kontrowersyjny, ale również popularny temat. Jeśli zdecydowałeś się na ich montaż, i Ty mogłeś zostać dotknięty nieuczciwymi praktykami przedsiębiorstwa KPE. Sprawą, zajął się UOKiK – sprawdź, czy twoja fotowoltaika i portfel pozostają bezpieczne.

Wielu osobom zdaje się, że fotowoltaika jest stosunkowo nowym wynalazkiem, jednak nic bardziej mylnego. Jej początków należy poszukiwać w XIX wieku, a zwłaszcza względem eksperymentów, które przeprowadzał Alexandre Edmond Becquerel. Konkretniej w 1839 roku, ustalił że wystawienie pewnych materiałów na promienie słoneczne, umożliwia wytworzenie prądu. Nad sprawą dumało wielu, albowiem temat energii i światła stał się przedmiotem badań m.in. również dla Alberta Einsteina. Pierwszy moduł fotowoltaiczny stworzono dopiero w 1954 roku (za projekt odpowiadał G. Pearson, D. Chapin i C. Fuller), a na rzeczywisty sukces należało poczekać kilka dekad.

Dziś, sytuacja zastosowania i popularności wygląda zgoła inaczej. Wiele z nas decyduje się na alternatywne źródła energii, a firmy świadczące usługi rozrastają się niemal jak grzyby po deszczu. Niestety, jak w przypadku każdej branży – nie warto tracić czujności…

UOKiK: Krajowy Projekt Energetyczny w opałach

KPE rozpoczęło swoją działalność w 2020 roku, a przedsiębiorstwo od samego początku starało się wypracować dogodną pozycję w dość rozwiniętym już sektorze. Niestety, wygląda na to, że ponad 3-letnia przygoda zakończy się słoną karą. Sprawę nieuczciwych praktyk pod lupę wziął UOKiK, który wśród głównych zarzutów wyróżnia m.in. brak pisemnej informacji o zasadach rozpatrywania reklamacji z tytułu rękojmi, brak formularza odstąpienia od umowy i utrudnianie skorzystania z odstąpienia od umowy ze względu na koszty, którymi obciążał konsumentów przedsiębiorca. Komentarz w sprawie zabrał sam Tomasz Chróstny, prezes UOKiK:

Opłaty były pobierane bezprawnie. Po analizie umów postawiliśmy spółce aż 10 zarzutów naruszania zbiorowych interesów konsumentów

Urząd wyjaśnia, że umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa, umożliwiają konsumentom rezygnację z usług w ciągu 14 dni. Niestety, chęć odstąpienia od umowy miała być tożsama z koniecznością uiszczenia opłaty w wysokości niemal 2 tys. zł za audyt i przygotowanie koncepcji instalacji. Notabene, wspomniany audyt miał być bezpłatny, a tak przynajmniej promowało go KPE. Informacja po dziś dzień, widnieje na oficjalnej stronie, cytując:

Wszystkie te i inne wątpliwości rozwiejemy podczas BEZPŁATNEGO AUDYTU. Zapraszamy do kontaktu klientów z Torunia i innych miast!

Korzystałeś z usług KPE? Sprawdź, co Ci przysługuje

Jeśli czujesz, że zostałeś nieuczciwie potraktowany, a zawarłeś umowę pomiędzy 31 marca 2020 roku, a 31 marca 2023 roku, możesz oczekiwać na list od spółki. Co więcej, KPE w toku postępowania podjęło decyzję o możliwym zwrocie kosztów za audyt i przygotowanie koncepcji instalacji, gdy odstąpili od umowy. Jeśli nie otrzymałeś jeszcze stosownej informacji, możesz skorzystać z pomocy dla konsumentów.

Kara, jaką ma ponieść Krajowy Projekt Energetyczny wynosi ponad 5,6 mln zł (5 666 767 zł). Miejmy nadzieję, że nauczka skutecznie zniechęci zarówno KPE, jak i inne firmy do stosowania podobnych praktyk.

Ostatnie tygodnie są dla UOKiK dość intensywne, co przekłada się na dobro konsumentów. W tej kwestii, może zainteresować Cię również: Masz kamerę tej marki? UOKiK ukarał spółki za zmowę cenową – są oficjalne komunikaty.

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.