Za pośrednictwem zwykłej kamerki internetowej FaceRig pozwoli użytkownikowi na zamianę swojej tożsamości w zwierzaka, demona, postać anime czy komandosa.
Program bazuje na Szweckiej technologi śledzenia ruchów – Visage Technologies, po połączeniu jej w czasie rzeczywistym z animowanymi modelami 3D, oprawami wizualnymi i indywidualnymi głosami przypisanymi do postaci można stać się niemalże każdym.
FaceRig używać można w video-rozmowach za pośrednictwem programów pokroju Skype czy Google Hangouts, do nakręcania filmików czy gry w trybie karaoke (zaimplementowany w programie). Dodatkowo twórcy rozbudowali program o możliwość modyfikacji awatarów poprzez zmianę otoczenia czy ich ubioru.
[slideshow_deploy id=’13438′]
Cały program dostępny jest w kilku wersjach:
- Klasyczny FaceRig – dedykowany na komputery do użytku domowego, śledzący ruchy i mimikę twarzy za pośrednictwem kamerki.
- FaceRig Pro – edycja klasycznego FaceRing z licencją do zastosowań komercyjnych.
- FaceRig Studio – wersja przeznaczona do zastosowań profesjonalnych, w stosunku do edycji klasycznej została rozbudowana o numeryczny odczyt mo-cap oraz współpracę z programami graficznymi takimi jak Maya lub 3DSMax.
- FaceRig AudioLite – tańsza wersja wyposażona jedynie w mikser głosów, pozbawiona funkcji śledzenia mimiki. Przeznaczona wyłącznie do zastosowań domowych.
- Aplikacja FaceRig – edycja mobilna przeznaczona na system iOS (w planach również android).
W przyszłości twórcy FaceRig chcą rozszerzyć możliwości programu o sterowanie innymi partiami awatara, jest to możliwe do zrealizowania przy wykorzystaniu popularnych urządzeń śledzących ruchy rąk czy nóg takich jak np. Microsoft Kineckt czy Asus Xtion.
[slideshow_deploy id=’13441′]
Na chwilę obecną trwa akcja mająca na celu pozyskanie środków na wsparcie projektu, za jej pośrednictwem już za 5 USD można dostać wersię beta FaceRig. Będzie to jednorazowa opłata, program nie będzie zawierał subskrypcji. Jednakże płatne będą aktualizacje programu.