poniedziałek, 20 maja

Rynek zmienia się w ostatnich latach niemal w mgnieniu oka, a dostępność produktów i konkurencja – rośnie w siłę. Dziś, nie ma konieczności wybierania się do wielkopowierzchniowego, specjalistycznego sklepu myśląc o urządzaniu domu oraz zakupie sprzętów. Pojawiło się również wiele budżetowych rozwiązań, które pozwalają nie zrujnować naszego budżetu, a cieszyć się nowoczesnymi rozwiązaniami. Wśród nich, znajdują się urządzenia AGD z Lidla pochodzące od marki Silvercrest. Czy warto się na nie zdecydować?

AGD z Lidla sygnowane logo Silvercrest – co to za marka?

Większość urządzeń z logo Silvercrest jest dostarczanych przez firmy Hoyer Handel GmbH i Kompernass. To te same niemieckie przedsiębiorstwa, które są odpowiedzialne za sprzedawane w Lidlu elektronarzędzia Parkside. Zarówno Kompernass, jak i Hoyer Handel GmbH działają aktywnie na polskim rynku, posiadając sklepy internetowe, gdzie można nabyć urządzenia i części zamiennych różnych ich marek, w tym Silvercrest i Parkside. Ponadto na obu tych stronach internetowych znajduje się kontakt do polskiego serwisu obsługi klienta.

Sam producent informuje na stronie głównej sklepu Lidla, że urządzenia marki Silvercrest to głównie produkty związane z gospodarstwem domowym. Deklaruje również, że są one dostępne w bardzo przystępnych cenach, jednocześnie zachowując wysoką jakość. Nie oszukujmy się, wybierając się do sklepów znanych dotychczas jako dyskont, oczekujemy równie konkurencyjnych cen AGD. Tym samym, uważam że to najważniejszy aspekt, na którym można zbudować konkurencyjność oferty.

Wiele klientów ma pewne obawy, które są ściśle związane z procesem gwarancyjnym, naprawą oraz awaryjnością sprzętów. Oczywiście pewne obowiązki producenta i sprzedawcy wynikają wprost z kodeksu cywilnego, jednak jak wygląda to w rzeczywistości?

Większość produktów Silvercrest objęta jest trzyletnią gwarancją producenta. Warto jednak podkreślić, że to nie Lidl jest odpowiedzialny za gwarancję produktów – usługę serwisową zapewniają firmy dostarczające te produkty, czyli Kompernass oraz HOYER Handel GmbH. Jeśli mamy wątpliwości co do tego, kto jest gwarantem konkretnego produktu, możemy to sprawdzić na stronie internetowej Lidla. Znajdziemy tam również odpowiedni formularz zgłoszeniowy, który w razie potrzeby można przesłać bezpośrednio za pośrednictwem strony internetowej Lidla. Dodam jednak, że w wielu sytuacjach warto wybrać rękojmię, składaną bezpośrednio u sprzedawcy.

Art. 579 kodeksu cywilnego

§ 1. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.

§ 2. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi.

§ 3. Jednakże w razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji, bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez gwaranta wykonania obowiązków wynikających z gwarancji, albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

Co znajdziemy w ofercie AGD z Lidla? Do wyboru, do koloru!

Jeśli jeszcze nie miałeś okazji przyjrzeć się bliżej zasobnej ofercie w sklepach Lidl, pora omówić rodzaje urządzeń marki Silvercrest możemy kupić. Przeglądając sklep internetowy można zauważyć, że produktów dostępnych od ręki jest naprawdę dużo. Przyjrzyjmy się zatem, jakie artykuły sygnowane są logo Silvercrest.

  • Małe AGD do kuchni: wyciskarki do soków, sokowirówki, planetarne roboty kuchenne, blendery, pakowarki próżniowe, ekspresy do kawy, toster,y opiekacze, czajniki, frytkownice, gofrownice, elektryczne młynki, suszarki do warzyw i grzybów, spieniacze,
  • Duże AGD do kuchni: kuchenki mikrofalowe, kuchenki elektryczne, zmywarki stołowe, lodówki, zamrażarki, kuchenki elektryczne,
  • AGD dla domu: żelazka, parownice, mopy parowe, odkurzacze, roboty sprzątające, myjki parowe, wagi, wentylatory, dyfuzory, oczyszczacze, grzejniki, trymery, wagi,
  • Drobna elektronika: listwy zasilające, bezprzewodowe ładowarki, powerbanki, urządzenia Smart Home, niszczarki.

Nadmienię, że oferta zmienia się niemal codziennie, tak więc cyklicznie możemy spodziewać się nowych sprzętów AGD z Lidla. Najszybciej trafiają one na stronę internetową, stacjonarne półki zasilają wyłącznie okresowo, a w przypadku części towarów – sezonowo. Najlepszym przykładem są grille gazowe, które będziemy mieli okazję kupić w sklepach od 20 kwietnia (online są dostępne już teraz).

Sprzęty AGD z Lidla Silvercrest – czy rzeczywiście są tanie?

Pewne produkty marki Silvercrest są dostępne okresowo, natomiast większość z nich możemy kupić w sklepie internetowym przez cały rok. Kuszące bywają również dodatkowe akcje promocyjne, dzięki którym możemy zaoszczędzić nawet kilkaset złotych – wśród przykładów warto wspomnieć m.in. o wyprzedaży elektronarzędzi czy rabatach na Monsieur Cuisine. Co istotne, specyfikacje techniczne tych urządzeń są zwykle porównywalne do parametrów droższych urządzeń innych marek.

Dlaczego ceny są tak niskie? Czynników jest bez wątpienia kilka. Ogromne partie sprzedawane w ciągu jednego weekendu czy operowanie na minimalnych marżach to strategie sprzedażowe, które pozwalają dyskontom sprzedawać z zyskiem sprzęty RTV i AGD w tak konkurencyjnych cenach.

Jednocześnie nie da się również ukryć, że nie mamy do czynienia z produktami z najwyższej półki. W takiej cenie nierozsądnie byłoby oczekiwać najwyższej jakości podzespołów i parametrów technicznych zgodnych z najnowocześniejszymi rozwiązaniami. Te niedociągnięcia produktów Silvercrest są rekompensowane przez cenę, gwarancję i niezłą kontrolę jakości.

Nie sposób pominąć aspektów wynikających z logistyki i marketingu. Marka własna (private label) rządzi się swoimi prawami, a mowa tu m.in. o łańcuchu dostaw, w tym mniejszej liczbie pośredników i zlecaniu produkcji konkretnym podmiotom. Kolejno, pora wspomnieć o promocji. Nie płacimy za logo, a więc i reklamę – w przypadku produktów z górnej półki, jest to nieuniknione. Jeśli jedna z aktorek promuje najnowszy blender popularnego brandu, wiedz że to Ty za to zapłacisz. Odcinając znaczną część wspomnianych kosztów, Lidl może znacznie obniżyć cenę regularną.

Atrakcyjne ceny AGD z Lidla, a jakość produktów Silvercrest

Większość opinii internautów o AGD z Lidla pod marką Silvercrest jest raczej pozytywna. Przeważająca część komentatorów podkreśla, że są to urządzenia o bardzo dobrym stosunku ceny do jakości, dzięki czemu są w stanie wybaczyć drobne niedociągnięcia. Niezwykle istotną kwestią wydaje się być dostępność serwisu i stosunkowo długa gwarancja – przynajmniej jak na tą półkę cenową. Tutaj rachunek jest dosyć prosty – dysponując symboliczną kwotą 500 zł na odkurzacz możemy kupić urządzenie nieznanej marki, które będzie objęte 12-miesięczną rękojmią. Alternatywą w tej samej cenie będzie sprzęt marki Silvercrest, która nawet jeśli okaże się równie słaba, to przynajmniej będzie posiadać 3 letnią gwarancję z możliwością łatwej reklamacji.

Moje doświadczenia ze sprzętami AGD z Lidla. Opinia o Silvercrest

Osobiście jestem posiadaczką kilku produktów marki Silvercrest i do tej pory z wszystkich jestem zadowolona. Miałam okazję korzystać z tańszego konkurenta popularnego urządzenia marki Thermomix. W rzeczywistości jest to wielofunkcyjny robot kuchenny 1100 W z funkcją Wi-Fi o nazwie Monsieur Cuisine Connect. Obecnie nie jest dostępny w sklepie, a o szczegółach ewentualnego wycofania wspominałam w tej publikacji. Decydując się na Thermomix (TM6), przyszłoby mi zapłacić ponad 6000 zł. Oszczędność jest więc widoczna gołym okiem i nie ma się co oszukiwać – cena robota marki Silvercrest jest mocno konkurencyjna.

Planujesz kupić Lidlomixa? Zajrzyj do: Kolejna promocja na Monsieur Cuisine Smart? Tego jeszcze nie grali…

Kolejny sprzęt, który zagościł na stałe w mojej kuchni to wyciskarka wolnoobrotowa Silvercrest SSJBK 300 B2. Dodam, że wykorzystuję ją m.in. do soków z marchwi, a nawet selera naciowego – składnika, który wielu urządzeniom sprawia nie lada problem. Jeśli rozważasz zakup, koniecznie sprawdź moją recenzję: Wyciskarka wolnoobrotowa Silvercrest SSJBK 300 B2 z Lidla. Wycisnęłam z niej ile się da!

Po dłuższej chwili zorientowałam się, że w moim domu jest jeszcze kilka innych produktów Silvercrest, a mowa tu m.in. o listwie podszafkowej, a nawet młynku elektrycznym do przypraw. Żaden z nich nie wywołał dotychczas problemów podczas użytkowania.

Moje długoletnie doświadczenia z marką Silvercrest, a tym samym AGD z Lidla pokazują, że są to urządzenia o dobrym stosunku jakości do ceny. Jasnym jest, że w przypadku części z nich musimy iść na pewne ustępstwa względem dodatkowych funkcji, jednak różnica cenowa jest dość dobrą rekompensatą. Zwłaszcza, gdy w pełni spełniają swoje podstawowe zadanie.


Może zainteresować Cię również: Alternatywa dla Thermomix? Nie wydawaj 6 tysięcy złotych, te modele wcale nie są gorsze!

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.