To właśnie w tym mieście, 28 maja w Muzeum Inżynierii Miejskiej,  odbędą się Ogólnopolskie Zawody Robotyki KrakRobot 2016. Programiści z całej Polski, przez wiele miesięcy przygotowywali się do konkursu. Samodzielnie zaprojektowali, zbudowali i zaprogramowali swoje roboty, tak by potrafiły sprostać zadaniom finałowym. Zawody, pod patronatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, będą więc niezwykle ciekawym i widowiskowym wydarzeniem.

Do konkursu, na podstawie eliminacji on-line, zakwalifikowało się 14 drużyn.  Sobotni finał będzie polegał na prezentacji robotów, zbudowanych przez zgłoszone drużyny, w dwóch konkurencjach: eliminacyjnej i finałowej. Roboty skonstruowane są ze specjalnych zestawów Lego Mindstorms, wyposażonych w czujniki oraz programowalny mikrokomputer. Zawody wygra drużyna, której robot spisze się najlepiej w obu konkurencjach. Tak, jak w poprzednich edycjach widzowie mogą liczyć na ciekawe, unikalne zadania oraz starcie rywali z całej Polski.

Idea zawodów polega na wykorzystaniu zestawów LEGO Mindstorms NXT do budowy robotów. Takie podejście daje możliwość sprawdzenia algorytmicznych umiejętności zawodników, jednocześnie pozwalając na tworzenie innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych.

Zawody KrakRobot są organizowane prze Naukowe Koło Robotyki Uniwerystetu Jagiellońskiego , we współpracy z Fundacją Nauka i Kultura. KrakRobot jest kontynuacją zawodów PozRobot oraz Turnieju Robotów Walczących, które odbywały się w poprzednich latach w Poznaniu i Krakowie.

Kto okaże się w tym roku najszybszym kurierem? A kto najlepiej sprawdzi się w roli przewodnika po naszym ukochanym Rynku Głównym?

Odpowiedzi na te pytania poznamy już 28 maja w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników robotyki, nowych technologii i nie tylko. Zapowiada się udana zabawa!

 

Think-About jest patronem medialnym wydarzenia.

Jestem wydawcą i redaktorem naczelnym think-about.pl. Moją specjalizacją są opracowania związane z przydomowym garażem i warsztatem. Tematyką zająłem się na poważnie w 2015 roku zakładając z grupą przyjaciół pracownię galanterii drewnianej. Przyjmując rolę producenta elementów oświetleniowych i ozdobnych miałem do czynienia z szerokim wachlarzem narzędzi warsztatowych. Wtedy to też na bazie własnych doświadczeń zacząłem przygotowywać pierwsze rankingi narzędzi i artykuły o poszczególnych markach. Cenię wysokiej klasy produkty i umiem docenić ich zastosowania profesjonalne. Jako ex-profesjonalista i konsument-hobbysta jestem jednak fanem łączenia tanich narzędzi i wysokiej jakości oprzyrządowania. Chętnie sięgam m.in. po produkty z dyskontów. Moja opinia o narzędziach parkside to jedno z najczęściej czytanych opracowań na stronie. Jestem również autorem pierwszych w polsce niezależnych testów grilli gazowych i robotów koszących. Planując kolejne teksty przemycam również moją pasję do motoryzacji. Samochody testuję od 2019, a na think-about.pl publikuję przede wszystkim recenzje i artykuł dotyczące aut użytkowych oraz rodzinnych. Moje doświadczenia dziennikarskie sięgają 2007 roku, kiedy to stworzyłem redakcję technologiczną w domenie 3d-info. Portal z krótkimi przerwami istnieje do dziś. Jako autor zawodowy pracuję od 2010 roku. Większość swojej kariery spędziłem korporacjach medialnych i magazynach drukowanych, współtworząc takie tytuły jak Android Magazine PCFormat, Komputer Świat i PCWorld. Tym ostatnim opiekowałem się najdłużej, bo aż do połowy 2023 roku, pełniąc zaszczytną rolę redaktora naczelnego. Jestem też współtwórcą Think-About. Portal powstał w 2012 roku jako projekt hobbystyczny, aby 10 lat później stać się moim kluczowym zajęciem. Z wykształcenia jestem ekonomistą, ale nigdy nie podjąłem pracy związanej z kierunkiem studiów. Mam przywilej łączenia swoich pasji z wykonywanym zawodem. Chętnie sięgam po literaturę dotyczącą zarządzania i biznesu - szczególnie w ujęciu internetowym. Regularnie poszukuję historii ciekawych przedsięwzięć oraz rozwijam się jako wszechstronny administrator i webmaster. Dobrze znam się na sprzęcie komputerowym i pomimo natłoku obowiązków, pozostaję graczem ubóstwiającym tytuły fabularne. Kiedy odchodzę wreszcie od ekranu staram się jak najwięcej biegać. Motywuję się do regularnego wysiłku wyszukując nieszablonowe biegi masowe, w których chętnie biorę udział.