środa, 19 czerwca

Zapomnij o nieprzyjemnym zapachu węgla, problematycznych podpałkach i niezdrowej spaleniźnie – wybierz lepszą alternatywę. Grille gazowe popularnych marek mają znacznie więcej zalet, niż wad, jednak na który sprzęt się zdecydować? Zapoznaj się z niezbędnymi informacjami, aby wybrać dla siebie najlepszy model.

Sezon na letnie popołudnia spędzone w gronie bliskich przy grillu, uważam za oficjalnie rozpoczęty! Tradycja rodem z amerykańskich ogródków jest kultywowana również w Polsce, a smakołyki wrzucane na ruszt znikają ze sklepów przed każdym weekendem. Producenci dwoją się i troją, aby zapewnić entuzjastom tego typu rozwiązań najlepsze sprzęty, jednak które z nich rzeczywiście są warte grzechu? Czy logo ma realny wpływ na jakość, wykonanie i smak potraw? Grille gazowe popularnych marek kryją wiele tajemnic, a zastosowane technologie bezpośrednio wpływają na ich atrakcyjność i zadowolenie z zakupu. W gąszczu tak wielu propozycji trudno wybrać faworytów, tak więc postanowiłam przeanalizować wiele aspektów, które mogą Cię przekonać do zakupu lub… wręcz przeciwnie.

Kolejność poniżej omawianych firm jest przypadkowa, jednak ich dobór wynika zarówno z moich własnych doświadczeń, testów redakcyjnych, opinii użytkowników, jak i ogólnej popularności na polskim rynku. Pytanie, czy wynika ona z czystego marketingu, czy niesie za sobą coś więcej? Przeanalizujmy to wspólnie.

Grille gazowe popularnych marek – Broil King

Historia kanadyjskiej, rodzinnej firmy założonej przez trzech braci sięga 1904 roku, choć wówczas nikt nie trudził się projektami grilli zasilanych gazem. Na to przyszło zaczekać 80 lat, albowiem to właśnie wtedy rozpoczęto produkcję urządzeń znanych jako Arkla. W 1989 roku, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję pod markami Broil Master, Broil-Mate i West Bend Anova. Dwie dekady później otwarto dwa centra dystrybucyjne w USA (Indiana, Tennessee), co okazało się mieć niebagatelny wpływ na rozwój i popularyzację. Ostatnie lata zaowocowały wprowadzeniem m.in. linii Baron i modeli do zabudowy z modułami, a wisienką na torcie zostało odświeżenie oferty Broil King Crown.

Broil King nadzoruje znaczną część procesu produkcyjnego, albowiem sam odpowiada za produkcję elementów wykonywanych z metalu, aluminium i plastiku. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie fabryka Onward Cluthé (w posiadaniu marki), trudząca się w elementach plastikowych. Wspomniana fabryka w Tennessee odpowiada za odlewy aluminium, ceramiką rusztów zajmuje się zaś fabryka w Indiana. Niemal wszystkie elementy są produkowane w USA, co wiąże się z wyższą ceną, ale również lepszą jakością surowców. W czasach, gdy ubrania polskich projektantów, czy urządzenia kluczowych przedsiębiorstw są produkowane w Bangladeszu, to spory atut.

Podsumowanie

  • samodzielna produkcja większości elementów na terenie USA,
  • komponenty produkowane we własnych fabrykach,
  • butle gazowe mieszczą się w przeznaczonej do tego szafce,
  • Broil King oferuje długoletnią gwarancję, której okres waha się od 2 do 25 lat (w zależności od serii, modelu oraz części).

Grille gazowe Broil King znajdziesz pod tym linkiem.

Grille gazowe popularnych marek – Napoleon

Wolfgang Schroeter po emigracji do Kanady, postanowił wykorzystać swoje kompetencje ślusarskie i otworzyć własną działalność trudzącą się w produkcji stali. Pierwsze projekty były przełomowe, a skupiały się m.in. na produkcji pieców opalanych drewnem. Na żeliwnych ramach ze szklanymi drzwiami przygoda się nie skończyła, a w 1980 roku utworzono markę Napoleon. Na grille gazowe przyszło zaczekać do 1995 roku, ale zdaje się, że było warto.

Marka osiągnęła spory sukces za oceanem, jednak popularność powędrowała również do Europy (pierwsze oddziały otwarto w 2010 roku). Produkcja nie jest zlecana pośrednikom, a grille gazowe wraz z wyposażeniem są produkowane w kilku zakładach na świecie (4 w Kanadzie, 2 w USA i w Chinach). Skupiając się wyłącznie na grillach zasilanych gazem, Napoleon oferuje wolnostojące urządzenia, jak i modele do zabudowy. Ceny wahają się od 1899 zł do 30 999 zł, tak więc zasobność propozycji jest dość imponująca. Jak się domyślacie, produkty z górnej półki cenowej są dedykowane gastronomii (ich moc wynosi nawet 38 kW). Grille gazowe są sprzedawane w 34 krajach na świecie, a wymagania jakościowe są zgodne z normą  ISO 9001 – 2008.

Podsumowanie

  • samodzielna produkcja w zakładach należących do Napoleon,
  • grille gazowe dzielą się na modele wolnostojące (7 serii) i urządzenia do zabudowy (3 serie),
  • butle gazowe mogą być instalowane w szafkach przednich lub montowane z tyłu,
  • część grilli/części posiada dożywotnią gwarancją, pozostałe objęto gwarancją w zakresie od 2 do 15 lat,
  • Napoleon nie rekomenduje modyfikacji w zakresie dostosowywania do innego rodzaju gazu, niż zalecany, ani nie produkuje części do konwersji.

Grille gazowe Napoleon znajdziesz pod tym linkiem.

Grille gazowe popularnych marek – LANDMANN

Przygoda firmy ma swój początek w 1966 roku, w Osterholz-Scharmbeck. Z uwagi na upodobania niemieckich konsumentów, LANDMANN początkowo opracowuje rożna do grillowania – ich napędy wytwarzano na Tajwanie. Tak daleka współpraca międzynarodowa nikogo dziś nie dziwi, natomiast w latach 70-tych był to niemal milowy krok. Kilka lat później zaprojektowano logo z liściem klonu, które miało odwoływać się do historii grilli, mających swoje korzenie w Kanadzie. Wraz z upływem czasu, spółkę zarejestrowano w USA, a jedno z biur otwarto na terenie Hong Kongu. Kolejnym krokiem była rejestracja w państwach europejskich, a drogą do zdobycia rynku – przejmowanie spółek.

W międzyczasie, światło dzienne ujrzał pierwszy grill gazowy z logo niemieckiego przedsiębiorstwa (1978 rok). Nieustanne procesy modyfikacji i udoskonaleń sprawiły, że modele LANDMANN po dziś dzień należą do grona najbardziej polecanych rozwiązań. To, czym z pewnością może pochwalić się firma to opatentowanie Power Thermal Spreading-Systems (PTS-System). Technologia odpowiada za równomierne rozprowadzanie i utrzymywanie temperatury, co w przypadku grilli gazowych z kilkoma palnikami jest kluczowe. Jako ciekawostkę dodam, że w 2022 roku wprowadzono na rynek grill gazowy 3in1 z frytkownicą na gorące powietrze (Fryton).

Podsumowanie

  • przedsiębiorstwo produkuje grille pod dwoma markami – LANDMANN oraz GRILLCHEF
  • gwarancja grilli gazowych oraz ich części wynosi od 2 do 10 lat,
  • poza klasycznymi grillami gazowymi, w asortymencie znajdują się m.in. grillo-wędzarnie,
  • grille gazowe obejmują aż 6 serii produktowych.

Grille gazowe LANDMANN znajdziesz pod tym linkiem.

Grille gazowe popularnych marek – Weber

Weber Bros. Metal Works., założono w 1893 roku, jednak działalność była daleka od produkcji urządzeń do grillowania. Pierwszy model na węgiel przedstawiono blisko 6 dekad później, a konkretniej w 1951 roku i to wówczas rozpoczyna się grillowa przygoda. Prototyp okrągłego grilla był zainspirowany boją, a możliwość przykrywania składników była zupełną nowością. Tak narodziło się Weber-Stephen Products LLC, a wraz z upływem czasu, na rynku pojawiały się kolejne nowości. Pierwsze eksperymenty dotyczące stworzenia grilla gazowego rozpoczęły się na przełomie lat 70-tych i 80-tych. Kilka lat później, światło dzienne ujrzał przenośny model ze stolikiem – obecnie znany jako Gas Go-Anywhere. W połowie lat 80-tych narodziły się modele Genesis 1, 2 i 3, a wraz z końcem dekady przedstawiono XX i XXI.

Obecnie, Weber ma w swojej ofercie 4 popularne serie produktowe o dość zróżnicowanych funkcjach i przeznaczeniu. W asortymencie znajdą się zarówno 6-palnikowe modele emaliowane porcelaną, jak i mniejsze, przenośne urządzenia. Jak w przypadku pozostałych firm, są to modele dedykowane dla użytku prywatnego, jak i komercyjnego (najdroższe grille gazowe kosztują nieco ponad 20 tysięcy złotych).

Podsumowanie

  • gwarancja na grille gazowe oraz ich części wynosi od 2 do 15 lat,
  • grille gazowe są montowane w Palatine i Huntley w stanie Illinois, jednak pewne elementy i części są produkowane na terenie Chin,
  • Weber posiada sieć własnych restauracji, a pierwszą z nich otwarto w 1989 roku,
  • oferta Weber obejmuje kilka modeli grilli gazowych w formie przenośnej,
  • marka wyprodukowała co najmniej 6 książek, które są zbiorem rozmaitych przepisów z grilla.

Cudze chwalą, swego nie znają

Grille gazowe popularnych marek z długoletnią tradycją pochodzą w znacznej mierze z Kanady oraz USA, choć zdarzają się wyjątki (tak, jak m.in. w przypadku LANDMANN). Na polskim ogródku również mamy coś, czym powinniśmy się chwalić, a mowa tu o Köler. Nazwa może nasuwać pewne sugestie dotyczące kraju produkcji, jednak jest to marka wywodząca się z Białegostoku. Jest ona stosunkowo młoda, a informacji o historii jak na lekarstwo (przyznaję, że sama z ciekawości zajrzałam do KRS). Niemniej, użytkownicy chwalą wiele urządzeń z zakresu grilli gazowych, tak więc popularność i zaufanie rośnie.

W ofercie znajdziemy modele wykonane ze stali nierdzewnej, ale również ceramiczne (połączenie grilla węglowo-gazowego). Ceny produktów Köler wahają się od około 2000 zł do 5800 zł, a moc wynosi od 9,6 do 17 kW. Wszystkie posiadają aromatyzery, ruszta żeliwne – gwarancja w przypadku pewnych komponentów wynosi nawet 10 lat.

Grille elektryczne Köler znajdziesz aktualnie w promocji, szczegóły pod tym linkiem.

Grille gazowe popularnych marek, a użytkowanie i koszta

Bohaterowie dzisiejszej publikacji stale zyskują popularność, a na rynku roi się od nowych rozwiązań obejmujących dodatkowe funkcje. W związku z dużą konkurencją, bez większego problemu znajdziemy również nieco bardziej budżetowe modele. Niemniej, ich cena zawsze będzie znacznie wyższa, niż w przypadku klasycznych grilli węglowych. Nie jest to jednak wynik czystego marketingu i skok na kasę, a konkretne zalety i koszt, który musimy ponieść za oferowaną jakość. Wśród plusów wyróżnia się m.in.:

  • szybkie nagrzewanie,
  • równomierne rozprowadzanie ciepła (grille gazowe są wyposażone w aromatyzery)
  • intuicyjną obsługę (temperaturę kontrolujemy za pomocą pokręteł/panelu),
  • możliwość grillowania w niesprzyjających warunkach pogodowych,
  • brak nieprzyjemnego zapachu węgla, a także nieco zdrowszy sposób przyrządzania,
  • dużą powierzchnię grillową.

Wykorzystywanie butli gazowych do grillowania jest znacznie prostsze, niż mogłoby się wydawać. Niemniej, obowiązują pewne normy i wytyczne (w tym m.in. kompatybilność reduktorów, ale i nie tylko). Warto mieć to na uwadze przed zakupem, ponieważ wszystkie grille gazowe na polskim rynku są zgodne z tradycyjnymi butlami o pojemności 5 lub 11 kg. Jeśli chcesz skorzystać z innych rozwiązań, konieczna będzie pewna modyfikacja. O tym dowiesz się z publikacji: Jaka butla gazowa do grilla? Na ile starcza? O tym musisz wiedzieć

O ile będziemy należycie dbać o grill gazowy (w tym o jego oczyszczanie), koszta użycia ograniczać będą się do zakupu butli gazowej i jej napełnienia. W odróżnieniu od wielu pozostałych urządzeń, producenci pozwalają na skorzystanie z długoletniej gwarancji, co w opinii wielu użytkowników, wpływa na większe zaufanie.

Znając grille gazowe popularnych marek, może zainteresować Cię również: Jaka moc grilla gazowego będzie wystarczająca? Zwróć na to uwagę przed zakupem!

Materiał zawiera linki partnerskie.

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.