OculusRift rozbudził nasze marzenia o eksploracji wirtualnej rzeczywistości. Stosunkowo młody projekt w niezwykle krótkim czasie, stał się zaczątkiem dla setek systemów i rozwiązań. Tematykę podchwycili gracze, graficy, inżynierowie czy nawet branża porno. Szybko powstały kartonowe gogle VR, które przyczyniły się do rozpowszechnienia technologii. Zaczęła się również walka o umożliwienie jeszcze lepszej eksploracji wirtualnego świata. Najpierw pojawił się zestaw Control VR, pozwalający na przeniesienie własnych dłoni do wirtualnej rzeczywistości. Następnie mieliśmy okazję pisać o goglach SEER, znacznie poszerzających perspektywę widzianego obrazu. Ostatnim opisywanym dokonaniem była rękawica Dexmo, która dzięki systemowi siłowników, pozwalała poczuć kształt i wagę wirtualnych przedmiotów.

Kolejnym krokiem są Gloveone, czyli rękawice kopiujące możliwości Dexmo, odwzorowując je w o wiele bardziej subtelny sposób. Urządzenie posiada wbudowany szereg elektronicznych sensorów. Pozwalają one nie tylko na dotykanie wirtualnych przedmiotów, ale również odczuwanie chociażby kropli deszczu czy ciepła ogniska. Same rękawice mają być miękkie i wygodne, zachęcają tym samym do dłuższej pracy z ich udziałem.

gloveone (2)

Projekt jest w fazie wczesnego prototypu. Autorzy nie udzielają również zbyt wielu informacji, dotyczących specyfikacji czy zasady działania. Chwalą się natomiast imponującą listą partnerów technologicznych. Wiadomo, że rękawica będzie obsługiwać gesty wszystkich palców z dwóch dłoni. Jedno ładowanie akumulatora powinno wystarczyć na 4 godziny pracy.

gloveone (1)

Gloveone wyceniono na 199 dolarów. Twórcy rękawic prowadzą aktualnie kampanię crowdfundingową w serwisie kickstarter.com. Niestety na 21 dni przed końcem, twórcy zebrali dopiero połowę zakładanej kwoty finansowania. W razie powodzenia, pierwsze wysyłki zaplanowano na grudzień 2015.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *