Wielokrotnie opisywaliśmy już zabawki uczące programowania. Produkty takie jak IQube, Sphero SPRK czy Kamigami, trafiły na bardzo chłonny rynek. Rodzice wiedzą, że najskuteczniejsza nauka wiąże się z zabawą. Zdają sobie również sprawę, że we współczesnym świecie coraz większą rolę odgrywać będą zdolności programistyczne.

code_a_pillar (1)

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku nauki języków, najefektywniejsze jest przyswajanie wiedzy już od najmłodszych lat. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci, odważnie kierując swoją ofertę do rodziców coraz mniejszych dzieci. Przykładowo stonoga od Fisher-Price to propozycja dla dzieci w wieku około 3 lat.

code_a_pillar (2)

Code a pillar składa się z centralki w formie głowy oraz kilku modułów dodatkowych. Każdy moduł posiada przydzieloną indywidualną funkcję (przykładowo – jazda prosto, skręt w prawo, włączenie podświetlenia). Wybór i kolejność dołączonych elementów składa się na ciąg komend. Zabawa w ten sposób nie nauczy co prawda języków programowania, lecz umożliwi zrozumienie ich działania i budowy funkcji przyczynowo skutkowych.

Dołączona aplikacja na tablety zawiera dodatkowe zadania dla stonogi. Ich stopień skomplikowania będzie zwiększany wraz z rozwojem umiejętności dziecka. Niestety nie wiemy czy zabawka trafi do Polski. Jej sugerowana cena ma wynosić 50 dolarów.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *