niedziela, 23 czerwca

Wielokrotnie opisywaliśmy już zabawki uczące programowania. Produkty takie jak IQube, Sphero SPRK czy Kamigami, trafiły na bardzo chłonny rynek. Rodzice wiedzą, że najskuteczniejsza nauka wiąże się z zabawą. Zdają sobie również sprawę, że we współczesnym świecie coraz większą rolę odgrywać będą zdolności programistyczne.

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku nauki języków, najefektywniejsze jest przyswajanie wiedzy już od najmłodszych lat. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci, odważnie kierując swoją ofertę do rodziców coraz mniejszych dzieci. Przykładowo stonoga od Fisher-Price to propozycja dla dzieci w wieku około 3 lat.

Code a pillar składa się z centralki w formie głowy oraz kilku modułów dodatkowych. Każdy moduł posiada przydzieloną indywidualną funkcję (przykładowo – jazda prosto, skręt w prawo, włączenie podświetlenia). Wybór i kolejność dołączonych elementów składa się na ciąg komend. Zabawa w ten sposób nie nauczy co prawda języków programowania, lecz umożliwi zrozumienie ich działania i budowy funkcji przyczynowo skutkowych.

Dołączona aplikacja na tablety zawiera dodatkowe zadania dla stonogi. Ich stopień skomplikowania będzie zwiększany wraz z rozwojem umiejętności dziecka. Niestety nie wiemy czy zabawka trafi do Polski. Jej sugerowana cena ma wynosić 50 dolarów.

Jestem wydawcą i redaktorem naczelnym think-about.pl. Moją specjalizacją są opracowania związane z przydomowym garażem i warsztatem. Tematyką zająłem się na poważnie w 2015 roku zakładając z grupą przyjaciół pracownię galanterii drewnianej. Przyjmując rolę producenta elementów oświetleniowych i ozdobnych miałem do czynienia z szerokim wachlarzem narzędzi warsztatowych. Wtedy to też na bazie własnych doświadczeń zacząłem przygotowywać pierwsze rankingi narzędzi i artykuły o poszczególnych markach. Cenię wysokiej klasy produkty i umiem docenić ich zastosowania profesjonalne. Jako ex-profesjonalista i konsument-hobbysta jestem jednak fanem łączenia tanich narzędzi i wysokiej jakości oprzyrządowania. Chętnie sięgam m.in. po produkty z dyskontów. Moja opinia o narzędziach parkside to jedno z najczęściej czytanych opracowań na stronie. Jestem również autorem pierwszych w polsce niezależnych testów grilli gazowych i robotów koszących. Planując kolejne teksty przemycam również moją pasję do motoryzacji. Samochody testuję od 2019, a na think-about.pl publikuję przede wszystkim recenzje i artykuł dotyczące aut użytkowych oraz rodzinnych. Moje doświadczenia dziennikarskie sięgają 2007 roku, kiedy to stworzyłem redakcję technologiczną w domenie 3d-info. Portal z krótkimi przerwami istnieje do dziś. Jako autor zawodowy pracuję od 2010 roku. Większość swojej kariery spędziłem korporacjach medialnych i magazynach drukowanych, współtworząc takie tytuły jak Android Magazine PCFormat, Komputer Świat i PCWorld. Tym ostatnim opiekowałem się najdłużej, bo aż do połowy 2023 roku, pełniąc zaszczytną rolę redaktora naczelnego. Jestem też współtwórcą Think-About. Portal powstał w 2012 roku jako projekt hobbystyczny, aby 10 lat później stać się moim kluczowym zajęciem. Z wykształcenia jestem ekonomistą, ale nigdy nie podjąłem pracy związanej z kierunkiem studiów. Mam przywilej łączenia swoich pasji z wykonywanym zawodem. Chętnie sięgam po literaturę dotyczącą zarządzania i biznesu - szczególnie w ujęciu internetowym. Regularnie poszukuję historii ciekawych przedsięwzięć oraz rozwijam się jako wszechstronny administrator i webmaster. Dobrze znam się na sprzęcie komputerowym i pomimo natłoku obowiązków, pozostaję graczem ubóstwiającym tytuły fabularne. Kiedy odchodzę wreszcie od ekranu staram się jak najwięcej biegać. Motywuję się do regularnego wysiłku wyszukując nieszablonowe biegi masowe, w których chętnie biorę udział.