Uroczysta część finałów została otwarta 10 kwietnia około godziny 9. Wśród zaproszonych gości można było odnotować: Zastępcę Dyrektora Departamentu Przemysłu i Innowacji – Otylię Trzaskalską-Stroińską, Grzegorza Napieralskiego z Sejmowej Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii czy Iwonę Wendel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Po niezbędnych formalnościach związanych z przedstawieniem partnerów i ważnych osobistości, zaprezentowane zostało jury, drugiego dnia finałów krajowych:
- Katarzyna Rzehak – Dyrektor Kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego,
- Bożena Lublińska-Kasprzak – Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
- Sebastian Christow – Radca Ministra w Ministerstwie Gospodarki,
- Rafał Albin – dyrektor działu nowych technologii w polskim oddziale Microsoft
- Tadeusz Golonka – partner Business Potential Discovery i przewodniczący VIP jury
- Michał Boni – Minister Administracji i Cyfryzacji w latach 2011 – 2013.
Pierwszą, oficjalną część zakończyło przedstawienie przez Tadeusza Golonkę, trzech drużyn wybranych przez szerokie jury spośród każdej piątki do udziału w drugim dniu finałów.
Kategoria World Citizenship
- LOK-I, Politechnika Rzeszowska, projekt Smart Eye
- Power of Vision, Politechnika Rzeszowska, projekt Face Controller
- CyberMeds, Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy, projekt PATRON
- Dreams Providers, Uniwersytet Adama Mickiewicza projekt Third Ear
- Educ8ors, Uniwersytet Warszawski, projekt Ekzameno
Kategoria Innovation
- Knoocker, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, projekt Knoocker Knoocker
- LevelUP, Polsko-Japońskia Wyższa Szkoła Technik Komputerowych z Warszawy, projekt TapBooks
- Lumi-Systems, Politechnika Gdańska, projekt Storyteller
- ScienceSergeants, Wojskowa Akademia Techniczna z Warszawy, projekt T.E.S.L.A.
- We Code For Food, Politechnika Białostocka, projekt Phobos
Kategoria Games
- MobiGames ,WSIiZ w Rzeszowie i Politechnika Rzeszowska, projekt Cloud Rider.
- Hothead Ballon, WSIiZ w Rzeszowie oraz Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, projekt Lore.
- TheSpawners, Politechnika Rzeszowska, projekt MyCreatury
- YOU NEVER DEBUG ONCE, Politechnika Białostocka, projekt Quest Craft.
- Unhandled Exceptions, Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu, projekt Nano T.
Każda z trzech w danej kategorii drużyn, miała 5 minut na przygotowanie się do pokazu, 20 minut na prezentację, a następnie 10 minut na pytania od jury.
Kolejność prezentacji w danej kategorii była losowana.
Zamieszczone przez nas pytania od jury oraz odpowiedzi są jedynie próbą przytoczenia dokładnych wypowiedzi. Oparte są o skrócone notatki sporządzane podczas przebiegu konkursu i w żadnym przypadku nie należy ich traktować jako cytatu.
___________________________________ |