W tym roku IKEA obchodzi… 80 urodziny! Szwedzkie przedsiębiorstwo odkryło przed nami wiele tajemnic – wytwarzanie przez polskich producentów blisko 20% światowej produkcji mebli brzmi imponująco. Sprawdziłam, które produkty zyskały światową popularność.

Jesteśmy częścią IKEA?

Przy okazji publikacji dotyczącej AGD z oferty czołowego przedsiębiorstwa, wspomniałam kilka słów o długoletniej przyjaźni polsko-szwedzkiej. Łączy nas doprawdy imponujący kawał historii, co uwzględniono również w raporcie IKEA 2023. Jako że w tym roku, sieć sklepów obchodzi 80 urodziny, mamy szansę poznać wiele nowinek, a także ciekawostek dotyczących długoletniej współpracy. Rozpoczęła się już w 1961 roku, kiedy to Ingvar Kamprad (założyciel) wraz z ojcem odwiedził Warszawę. Wówczas, złożono pierwsze zamówienie na meble, co stanowi początek imponującego partnerstwa, które na ten moment generuje milionowe przychody. W tym zakresie warto wspomnieć o grupie spółek INTER, a konkretniej IKEA Industry. Na ten moment meble, elementy z drewna i płyty wiórowej powstają w aż 16 zakładach w Polsce. Skupiając się na wspomnianych meblach, to aż 50% produkcji światowej produkcji. Czy ktoś zatem mówił o… zagranicznym kapitale? Tak, jednak z pewnością możemy czuć się częścią dużej wspólnoty, dla której partnerstwo jest wysoce intratne.

Te meble z IKEA kocha cały świat!

Nie sposób spuścić z oczu informacji o produktach i seriach, które wytworzono w Polsce. Wiele z nich zyskało niemal światową popularność, o czym świadczy udział w globalnej produkcji (według roku finansowego 2022). IKEA podzieliła się z nami aż 10 produktami, które najpewniej znajdziesz w wielu domach niemal w całej Europie. Mowa o… szafkach EKET (93%), stołach LACK (90%), sofach VIMLE (67%) oraz biurach MICKE (67%). W statystykach nie zabrakło również drobnych akcesoriów takich jak m.in. świeczki GLIMMA (92%) oraz sprężynowych materacy VALEVÅG (71%).

Biorąc pod uwagę światową produkcję, odpowiadamy za blisko 20%. Największą sławą okrywa się zakład w Zbąszynku, choć polsko-szwedzka współpraca znacząco wykracza poza ramy samego wytwarzania produktów. Warto wspomnieć, że aktualnie we wszystkich spółkach w Polsce zatrudnia się ponad 17 tysięcy pracowników (dla IKEA Industry około 9255), a wartość inwestycji w ubiegłym roku wyniosła 537 mln złotych.

Jeśli planowałeś zmianę wystroju, remont lub najzwyczajniej w świecie – dawno nie odwiedzałeś sklepów IKEA, zajrzyj do najnowszej publikacji: Kultowe meble wracają do IKEA na 80 urodziny. Znamy ciąg dalszy kolekcji, której zapragniesz.

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.