Sieć sklepów ma na świecie wielu sympatyków, a znaczna część produktów jest wytwarzana w Polsce (więcej dowiesz się z wpisu: Te meble IKEA wyprodukowano w Polsce. Cały świat kocha nasze stoliki). Zdawałoby się, że Black Friday to idealna okazja na zakupy w IKEA, jednak przedsiębiorstwo stroni od konsumpcjonistycznych obchodów. Przed nami… Green Black Friday!

Sklepowe, jak i wirtualne półki niemal uginają się od nowości – zarówno gdy mowa o elektronice, AGD, meblach, jak i akcesoriach do domu. Problem braku zrównoważonego rozwoju jest aspektem, na który zwraca uwagę coraz więcej znaczących marek. W przypadku pewnej grupy przedsiębiorców jest to czysty greenwashing, jednak generalizacja byłaby krzywdząca. Wysiłki zaangażowanej społeczności i odpowiedzialnych producentów przynoszą nierzadko realne korzyści, co zdaje się być duchem, który przyświeca najnowszej akcji IKEA.

Fot. IKEA/Materiały prasowe

Troszcz się, przerabiaj, oddawaj i zyskuj

Szwedzka sieć sklepów na dobre zadomowiła się w polskich wnętrzach, a historia pierwszego sklepu sięga aż 1990 roku. Wówczas, otworzyły się drzwi do świata IKEA, dokładniej na warszawskim Ursynowie. Przedsiębiorstwo lubi zaskakiwać, tak więc odmienne obchody dnia wielkich promocji znanych jako Black Friday, nie powinny nas dziwić. Cyrkularne podejście było dotychczas motywem wielu akcji, a w tym m.in. ”Przyda się” (poświęconej zapomnianym przedmiotom), a także ”Na dłużej” z udziałem Eweliny Sośniak (skupionej na dbałości o meble). Sieć sklepów niejednokrotnie pokazała nam, że czerpanie z tego, co już posiadamy – jest jedną z najlepszych inwestycji w środowisko. Co istotne, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, z zyskiem dla nas samych. Niewiele osób wie o istniejącym programie, który umożliwia zamówienie części montażowych do mebli zupełnie za darmo.

Części zamienne, nowe pokrycia na meble – wszystko to, umożliwia ograniczenie zakupu nowych, drogich mebli, a i sprzyja oszczędnościom. Warto wspomnieć kilka słów o kąciku Okazje na Okrągło, jest on poświęcony produktom oddanym w programie ”Oddaj i zyskaj” zainicjowanym w 2021 roku. Jak informuje IKEA, aż 84% z nich trafiło do nowych domów (1,8 mln sprzedanych artykułów). Oddający zaś, zyskali kartę refundacyjną, której wartość sięga nawet 50% pierwotnej ceny przekazanego produktu.

Fot. IKEA/Materiały prasowe

”To co dobre, niech się nie kończy” – Green Black Friday w IKEA

Tegoroczna kampania (trwająca od 9 do 30 listopada), po raz kolejny promuje nieco bardziej zrównoważone podejście do zakupów, w odróżnieniu od idei konsumpcjonistycznego piątku. Z tej okazji, przygotowano m.in. kreatywne warsztaty dla najmłodszych pod hasłem ”EkoKreacje: projektowanie i ozdabianie tekturowych mebli”, specjalny odcinek podcastu (premiera już 23 listopada), a także… konkurs! Ten aspekt może zainteresować szczególnie, ponieważ nagrodą jest indywidualna konsultacja z projektantami IKEA. Zadanie jest dość proste – wystarczy podzielić się historią, jak twoje produkty IKEA zyskały nowe życie. Wygrywa aż 300 osób! Jeśli cyrkularność nieszczególnie sprzyja twoim planom zakupowym na Black Friday, może zainteresować Cię również: IKEA naprawdę to zrobiła – aż 500 kultowych produktów w promocji!

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.