środa, 19 czerwca

Lato za pasem, tak jak i upały, które doskwierają w sezonie letnim każdemu z nas. Klimatyzacja to jednak nie jedyne rozwiązanie, a radą na gorączkę mogą być również tanie klimatyzatory. Przejrzałam ofertę najpopularniejszych marketów, aby sprawdzić ile rzeczywiście kosztują.

Tanie klimatyzatory czyli… na drodze kompromisu

Chłodzenie mieszkań w sezonie letnim brzmi jak utrapienie. Choć jest to dość krótki okres czasu, zbiera swoje żniwa – również w zakresie zdrowia. Bywają dni, że domowa temperatura utrzymuje się na poziomie 25 stopni, co jest dużym obciążeniem dla organizmu. Klimatyzacja jest dość droga, a w zasadzie nie tyle sprzęt, co jej instalacja. Pytanie, czy jest coś pomiędzy wentylatorem mielącym ciepłe powietrze, a urządzeniami, które kosztują kilka tysięcy złotych? Zdaje się, że tak – tanie klimatyzatory zyskują na popularności z roku na rok. Producenci proponują coraz więcej rozwiązań – różnice dotyczą m.in. mocy, sposobu montażu, dodatkowych funkcji (na przykład grzania) i czynnika chłodzącego. Ewidentnie największym plusem tego typu rozwiązań jest stosunkowo niski koszt (w odniesieniu do klimatyzacji), przy jednocześnie dużej efektywności.

Dziś nie będziemy jednak wnikać w szczegóły, a skupiać się na wyborze konkretnych ofert. Sprawdźmy więc, co mają do zaoferowania popularne sieci sklepów! Czy uda się upolować tanie klimatyzatory za kilkaset złotych, a może warto dołożyć do droższych modeli?

Klimatyzator przenośny Silvercrest SMK 7000 B2

Markę własną pochodzącą z niemieckiej sieci sklepów kojarzy większość z nas. Zakres produktów znacząco wykracza poza drobne gadżety i małe AGD dla kuchni. Wśród propozycji znajdziemy również klimatyzator o wydajności 7000 BTU. Jest rekomendowany dla pomieszczeń o maksymalnej powierzchni 22,5 m2, natomiast wydajność osuszania wynosi 1,5 l/h. Regulacja temperatury jest możliwa w zakresie od 16 do 31 stopni.

Cena: 949 zł

Klimatyzator Comfee Smartcool 7000 Plus + APP Smart

Pora na kolejny sprzęt z czynnikiem chłodniczym R290. Wydajność chłodzenia wynosi 2,0 kW (7000 BTU), model będzie odpowiednim wyborem do mieszkań, których metraż wynosi od 25 m2 do 70 m2. Pełni on również funkcję osuszacza, a jego wydajność wypada znacznie korzystniej niż u poprzednika (2,1 l/h). Wszelkimi funkcjami możemy sterować z poziomu wyświetlacza, w aplikacji i z pomocą asystentów głosowych.

Cena: 999 zł

Sieć sklepów oferuje również znacznie tańszą alternatywę, a mowa tu o modelu Silvercrest SML 330 A1. Jego koszt jest dość niski, albowiem taka przyjemność będzie kosztować nas zaledwie 249 zł. Należy jednak pamiętać, że mechanizm działania znacząco różni się od przedstawionych klimatyzatorów, które posiadają czynnik chłodzący.

Klimatyzator Mesko MS7928

Konkurencja z podobizną biedronki w logo ma do zaoferowania kilka niezłych rozwiązań, w tym sprzęty od Camry, LIN, Adler i Mesko. Wśród najtańszych modeli znajdziemy m.in. MS7928 (7000 BTU). Producent zaznacza, że jest on wydajny w pomieszczeniach do 20 m2 – osusza, chłodzi i nawiewa. Zakres regulacji temperatur wynosi od 16 do 31 stopni. Tak, jak w przypadku Comfee z Lidla, zastosowano czynnik chłodzący R290. Wspomniana efektywność jest określana w kilku parametrach – przepływ powietrza wynosi 300m3/godzinę, sprzęt przynależy do klasy energetycznej A.

Cena: 949 zł

Klimatyzator Alpina

Poniższa pozycja może wielu zaskoczyć, albowiem pochodzi z Action. Jeśli uważaliście, że w ofercie są wyłącznie tanie gadżety – nic bardziej mylnego. Co istotne, wydajność sprzętu z punktu widzenia parametrów może być wyższa (9000 BTU). Alpina ma sprostać oczekiwaniom dla wnętrz o maksymalnym metrażu 30 m2. Dostosowywać prędkość możemy na 2 poziomach, a sterowanie odbywa się zdalnie, jak i poprzez pilota. Sprzęt posiada wyświetlacz LED.

Cena w promocji: 779 zł 699 zł

Klimatyzator Volteno VO2784

Nadeszła pora na najdroższy, choć niekoniecznie najlepszy model z zestawienia. Jego parametry są stosunkowo zbliżone do konkurencyjnych ofert, albowiem wydajność wynosi 7000 BTU. Sprzęt jest zarówno klimatyzatorem, jak i osuszaczem. Odczyt temperatury jest możliwy z poziomu wyświetlacza, a transport klimatyzatora jest możliwy dzięki kółkom.

Cena: 1199 zł

Jak widać tanie klimatyzatory są na wyciągnięcie ręki, choć ich dobór powinien być dostosowany do metrażu mieszkania, jak i naszych oczekiwań. Miejmy na uwadze, że tego typu sprzęty działają na zupełnie innej zasadzie, niż klimatyzacja. Nierzadko wymagają również instalacji, której nie podoła każdy. Niemniej, uważam że to dobre rozwiązanie dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na split, a powiew powietrza z wentylatorów jest dla nich marnym żartem.

Niestety domowe sposoby na upały często zawodzą, jeśli uważasz jednak, że i tanie klimatyzatory nie spełnią twoich oczekiwań, zajrzyj do publikacji: Klimatyzator split – jaki wybrać i na co zwrócić uwagę?

Materiał zawiera linki partnerskie.

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.