środa, 19 czerwca

Kuchnia bez lodówki brzmi dość abstrakcyjnie, nawet jeśli koszta jej zużycia w skali roku bywają kosmicznie duże. Czy w dobie energooszczędnych urządzeń da się temu zaradzić? Wygląda na to, że na rynek wkracza pierwsza szeroka chłodziarko-zamrażarka w klasie A. Tego wyzwania podjął się jeden z liderów na rynku.

Ekologia, troska o planetę i energetyka – zejdźmy na ziemię, do zakupu energooszczędnych sprzętów zachęcają konsumentów głównie oszczędności. Tajemnica poliszynela w pełnej krasie, choć niezależnie od pobudek – korzyści są obustronne. Dla naszych portfeli, a także planety! Jednemu z większych wyzwań czoła stawił… Samsung.

Szeroka chłodziarko-zamrażarka w klasie A, czyli pojemna i oszczędna

Podczas kwietniowego wydarzenia Welcome to BESPOKE Al w Paryżu, Samsung zaprezentował nową lodówkę, która jest niemal szyta na miarę naszych oczekiwań w 2024 roku. Szeroka chłodziarko-zamrażarka została zakwalifikowana do klasy A (więcej przeczytasz w publikacji: Klasy energetyczne lodówek – jaka jest realna różnica kosztów użytkowania). Jak przystało na nowoczesny anturaż, sprzęt obsługuje funkcje SmartThings, a więc i Wi-Fi. Co istotne, to właśnie uwielbiane technologie są jednymi z czynników, które czynią lodówkę bardziej energooszczędną. Przejdźmy jednak do konkretów…

Samsung zastosował nowy kompresor inwerterowy Al, który wpływa na dłuższe utrzymywanie mocy, przy jednoczesnym zużyciu mniejszej ilości energii. SmartThings AI Energy Mode dostosowuje wiele procesów, dzięki analizowaniu dotychczasowego użytkowania. Optymalizacja obrotów kompresora, zastosowanie cyklu odszraniania, a także przybliżone zużycie energii i wysokość nadchodzących rachunków. Dotychczas mogłoby wydawać się, że energooszczędność jest jedynie wynikową użytkowania, jednak wiele technologii może z łatwością wspomagać nas w zużyciu mniejszej ilości energii. Aby szeroka chłodziarko-zamrażarka spełniała oczekiwania względem pojemności i utrzymania prawidłowej temperatury, Samsung zastosował cienkie ścianki i skuteczną izolację (technologia SpaceMax).

Szeroka chłodziarko-zamrażarka Samsung, co o niej wiemy?

Lodówkę zaprojektowano w minimalistycznym designie, cechuje się płaskimi drzwiami oraz brakiem odstających rączek tradycyjnego uchwytu. Najpewniej będzie dostępna w dwóch wariantach kolorystycznych i trzech pojemnościach (458 l, 508 l, 538 l). Jako że jest to zupełnie nowy sprzęt, na ten moment oczekuje na wprowadzenie do sprzedaży. Powinna pojawić się w przeciągu najbliższych tygodni, na tę chwilę Samsung nie podzielił się szczegółami dotyczącymi cen.

Nadmienię, że to nie pierwszy ruch ze strony Samsung na rzecz energooszczędności. Przedsiębiorstwo sukcesywnie wprowadza do sprzedaży nowe urządzenia, wraz z innowacyjnymi technologiami. Cel? Większa oszczędność, ale i nowoczesność. Udział sztucznej inteligencji, SmartThings i wiele innych aspektów są tego najlepszym przykładem. Co istotne, co jakiś czas mamy okazję uczestniczyć w wydarzeniach edukacyjno-promocyjnych, w tym m.in. poprzez współpracę z Centrum Nauki Kopernik. Myślę, że w dobie tak dużych podwyżek za energię, warto szukać alternatyw i być świadomym, ile możemy wnieść dla świata poprzez własne przyzwyczajenia.

Może zainteresować Cię również: Recenzja oczyszczaczy powietrza Samsung. Nie mogłam się zdecydować, więc przetestowałam 2 modele

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.