Wielu marketingowców mówi, że sprzedaż jest kluczową umiejętnością dla ludzi żyjących w XXI wieku. Żadna firma nie wytrwa jeżeli nie będzie sprzedawała swojego produktu bądź usługi, a ostatecznie wszyscy sprzedajemy, chociażby swoje pomysły, idee czy plany. W bardziej oficjalnej sprzedaży bardzo często ogromną rolę ogrywa prezentacja multimedialna. Jakiś czas temu opisywaliśmy ramkę, która pozwoli sterować obrazem wyświetlanym z rzutnika za pomocą gestu, co może przyczynić się do poprawy jakości prezentacji. Dzisiaj także gadżet dla osób, które są zaprzyjaźnione z wystąpieniami przed grupą.

iPin to niewielki gadżet wsadzany do gniazda Jack 3,5 mm (standardowe gniazdo słuchawkowe), które obecnie jest zamontowane w większości smartfonów. Po umieszczeniu go w odpowiednim miejscu i włączeniu specjalnego programu stanie się on tradycyjnym wskaźnikiem laserowym. Gadżet został doceniony przez ekspertów z Red Dot nagrodą w kategorii Design.

Można pomyśleć, że mimo wszystko używanie iPhona jako wskaźnika laserowego może być nieporęczne. To zależy. iPin jest tak mały, że istnieje możliwość podłączenia go do smartfona i posiadania zawsze przy sobie, zmniejsza to ryzyko niezabrania gadżetu podczas ważnej prezentacji. Dodatkowo, dzięki połączeniu Wi-Fi, użytkownik może kontrolować prezentację z pozycji aplikacji. Daje to zatem możliwość jednoczesnego zmieniania slajdów i wyszczególnienia ważnych rzeczy wskaźnikiem laserowym.