Przemysł gastronomiczny w ostatnich latach przeżywa swój ponowny rozkwit, a sam proces zawiera się zaledwie w jednym słowie, jakim jest więcej. Więcej klientów to więcej restauracji, więcej stolików, napiwków i kelnerów. Moglibyśmy wymieniać tak bez końca, jednak nie to jest przedmiotem naszej obserwacji. Coraz częstszy wybór miejsca jedzenia poza domem jest ogromną szansą wszystkich restauracji, choć stanowi również wielkie wyzwanie do utrzymania jakości obsługi lokalu. Czas wydania potraw wpływa tak samo na końcowy poziom zadowolenia jak doznania smakowe. Pomysłodawcy konceptu Serv-Mark, zauważyli problem kelnerów z odszukaniem i szybkim dotarciem do wybranego stołu, wiążący się z rozrastającymi się jadalniami.

 

Serv-Mark naprowadza obsługę restauracji na zasadę działania latarni morskiej. Urządzenie wyświetla numer stołu na suficie oraz obudowie. Dzięki takiemu rozwiązaniu w okresie największej liczby gości, pracownicy restauracji bezproblemowo przyporządkowują potrawy do poszczególnych klientów. Serv-Mark odciąża zabieganych kelnerów i chroni ich przed popełnieniem największego błędu, czyli podania innej dania od zamówionego. Poprawa wydajności, a co za tym idzie czasu wydania potraw, w wymierny sposób wpływa na końcowe zadowolenie. Reszta zależy od umiejętności szefa kuchni.