poniedziałek, 6 maja

Wizytówki to znany od lat środek przekazu danych kontaktowych. Używany najczęściej przez biznesmenów, przedsiębiorców, przedstawicieli handlowych. Rozwój technologiczny przyniósł również ewolucję popularnych, papierowych wizytówek w ich elektroniczne odpowiedniki. Projekt takiej nowoczesnej wizytówki proponuje firma TouchBase Technologies.

Wizytówka TouchBase z pozoru przypomina znaną, klasyczną wersję papierową. Jednak jest ona wyposażona w technologię, która pozwala wykorzystać właściwości pojemnościowego ekranu dotykowego w smartfonie. Tak więc, aby „dać” komuś wizytówkę wystarczy przyłożyć kartę TouchBase do ekranu jego smartfona. Konstruktorzy zrezygnowali z wykorzystania technologii NFC na rzecz większej kompatybilności z telefonami (m.in. z iPhonem). Urządzenie wymaga zainstalowania aplikacji, która w tej chwili przeznaczona jest tylko na iOS, ale producent planuje opracować wersje dla pozostałych systemów. Przechowywanie danych w chmurze pozwala na ich bieżącą aktualizację, bez konieczności produkowania nowych wizytówek.
[slideshow_deploy id=’14430′]
Wizytówki można kupić za pomocą portalu Indiegogo, wspierając jednocześnie kampanię crowdfundingową prowadzoną przez twórców projektu. Podstawowy zestaw 36 wizytówek dla jednej osoby kosztuje 25 dolarów. Zestaw dla 4 przedstawicieli tej samej firmy (po 144 wizytówki) kosztuje 250 dolarów. Gotowe wizytówki mają zostać wysłane do klientów w maju.