Elektryfikacja komunikacji miejskiej jest tematem wyjątkowo modnym. Kolejne stolice oraz największe miasta, decydują się na zakup autobusów hybrydowych czy elektrycznych. Głównym motorem do tego typu inwestycji jest dbałość o środowisko naturalne. Niestety rozwiązania elektryczne w komunikacji miejskiej niosą za sobą wiele problemów. Przykładowo tramwaje, metro czy trolejbusy, wymagają dodatkowej, kosztownej infrastruktury, pozostając przy tym ograniczone jej przebiegiem. Konwencjonalne autobusy elektryczne mają natomiast ograniczony zasięg, ograniczający ilość godzin ciągłej pracy. Przerwy na ładowanie są dodatkowym kosztem dla przewoźników.
TOSA to projekt mający na celu stworzenie alternatywy dla dotychczasowych rozwiązań, oferując autobusy elektryczne, które przy ograniczonej infrastrukturze zachowają możliwości spalinowych odpowiedników. Rozwiązanie zakłada wytwarzanie autobusów wyposażonych w specjalne, szybkie ładowarki dla zastosowanych akumulatorów. Byłyby one kompatybilne z niewielkimi wiatami pełniącymi rolę źródła energii.
Dzięki takiemu rozwiązaniu ma być możliwe pełne naładowanie baterii w kilkanaście sekund, podczas postoju na przystanku. Odpowiednie rozmieszczenie wiat, umożliwiłoby ciągłą pracę autobusów na wielu liniach, stosując zaledwie kilka punktów zbieżnych na ich trasach.
Złącze ładujące, umieszczone byłoby na dachu autobusu, specjalny automatyczny wysięgnik, podłączałby autobus do wysuniętego nad nim, źródła energii podczas postoju na dostosowanym do tego celu przystanku.
Zdaniem autorów, rozwiązanie jest nie tylko praktyczne, ale może nieść za sobą również duże oszczędności, czasu oraz zużycia energii.