
Jednym z większych wystawców podczas tegorocznych targów IFA jest firma Haier, do której należą również marki Candy i Hoover. Gorącym premierom towarzyszyła intrygująca oprawa i starannie przemyślane pokazy.
Zacznijmy jednak od części formalnej. Haier dynamicznie rozwija się na rynku europejskim, czemu bez wątpienia dopomogło przejęcie włoskiej marki Candy wraz z należącym do niej brandem Hoover. Dziś Haier określa się mianem lidera produkcji urządzeń AGD na świecie, deklarując, że jego passa trwa nieprzerwanie od 14 lat. U podstaw DNA marki ma leżeć komunikacja bezprzewodowa oraz bezkompromisowe wsłuchiwanie się w głosy klientów. Nowym zastrzykiem energii ma być natomiast szerokie odświeżenie gamy produktowej Candy, zaplanowane na 2024 rok.

Flagową atrakcją tegorocznej prezentacji były pralki i suszarki X SERIES 11. Trzeba przyznać, że firma wyróżniła się na tle konkurentów. Zamiast standardowej opowieści o działaniach na rzecz ograniczenia zużycia energii otrzymaliśmy ciekawą, konsumencką historię o sprzętach dbających o odzież. Zastosowane technologie mają zmniejszać zużycie tkanin, ale również zapobiegać nieprzyjemnym efektom pozostawienia odzieży w bębnie na okres do 12 godzin. Zapomniane lub celowo pozostawione ubrania, mają pozostawać świeże i zabezpieczone przez rozprzestrzenianiem się bakterii. Niezwykle istotną rolę ma pełnić również aplikacja hOn (będąca jedną z gwiazd prezentacji). Pokazowi pralek i suszarek towarzyszyła imponująca instalacja z unoszonymi w powietrzu prześcieradłami.

Obok pralek swoją premierę miały również urządzenia kuchenne. Gwiazdą była zmywarka Haier I-PRO SHINE SERIES 7 mająca oferować o 60 % wyższą wydajność niż konkurencja, czego powodem ma być nowa, autorska platforma dla tego segmentu urządzeń. To co jednak naprawdę zasługuje na uwagę, to sposób zarządzania zmywaniem. Zmywarka współpracuje z aplikacją hOn.

Obsługa zaprezentowała nam również scenariusz między zmywarką Candy, a oprogramowaniem, w którym użytkownik wykonuje zdjęcia górnej i dolnej szuflady urządzenia, a aplikacja rozpoznaje ich zawartość, prezentuje porady i dobierając optymalny program. Oprogramowanie wie nie tylko ile naczyń wstawiliśmy do zmywania, ale również rozpoznaje ich typy i podpowiada jak zoptymalizować ich prawidłowe ułożenie. Producenci od lat pracują nad rozwiązaniami pozwalającymi optymalizować programy pod względem efektywności energetycznej. Jest to jednak pierwszy raz, kiedy decyzja nie jest oparta o odczucia użytkownika.

Prezentację uzupełniły lodówki 2D 60 SERIES 5 PRO w klasie energetycznej A. W ich przypadku aplikacja hOn wspiera się sztuczną inteligencją, umożliwiając sterowanie urządzeniem i analizując nawyki użytkownika pod kątem odpowiedniego zarządzania pracą i energią.

Śledzisz nowości z IFA? Przeczytaj: Ostateczna płyta ceramiczna istnieje – to nowość od Electrolux. Zero paluchów na ceramice!