Dexmo jest wyjątkowo rozbudowaną rękawicą do obcowania z wirtualną rzeczywistością. W przeciwieństwie do obecnym już na rynku rozwiązań, pozwala nie tylko manipulować wirtualnymi obiektami ale również fizycznie odczuć ich rozmiary i kształty.

Rozwiązanie zostało oparte na systemie przypominającym egzoszkielet. Kilkanaście niewielkich silniczków, połączonych z ruchomą konstrukcją, umożliwia odwzorowywanie doznań które towarzyszyłby dotykaniu wirtualnych przedmiotów. Zasada działania jest stosunkowo prosta – odpowiednie algorytmy sprawiają że gdy w wirtualnym świecie nasza dłoń dotyka jakiegoś obiektu, konstrukcja rękawicy wywiera opór imitujący realny dotyk. Aby w pełni korzystać z uroków Dexmo wystarczy wyposażyć się dodatkowo w gogle typu Oculus Rift.

Urządzenie, dzięki oprogramowaniu dostępnemu dla deweloperów, ma w przyszłości otrzymać ogromne ilości zastosowań. Wśród najbardziej oczywistych wymienić można precyzyjną pracę z programami do tworzenia obiektów 3D. Ponadto możliwe mogą stać się niezwykle precyzyjne symulacje, czy praca przy wielu zagadnieniach z dziedzin inżynieryjnych czy medycznych. Bardziej złożone aplikacje, mogą pozwolić na wykorzystanie Dexmo w rehabilitacji czy nauce gry na instrumentach.

Aby otrzymać własną rękawicę Dexmo, należy wesprzeć kampanię crowdfundingową na portalu kickstarter.com kwotą co najmniej 75 dolarów.

 

Jestem wydawcą i redaktorem naczelnym think-about.pl. Moją specjalizacją są opracowania związane z przydomowym garażem i warsztatem. Tematyką zająłem się na poważnie w 2015 roku zakładając z grupą przyjaciół pracownię galanterii drewnianej. Przyjmując rolę producenta elementów oświetleniowych i ozdobnych miałem do czynienia z szerokim wachlarzem narzędzi warsztatowych. Wtedy to też na bazie własnych doświadczeń zacząłem przygotowywać pierwsze rankingi narzędzi i artykuły o poszczególnych markach. Cenię wysokiej klasy produkty i umiem docenić ich zastosowania profesjonalne. Jako ex-profesjonalista i konsument-hobbysta jestem jednak fanem łączenia tanich narzędzi i wysokiej jakości oprzyrządowania. Chętnie sięgam m.in. po produkty z dyskontów. Moja opinia o narzędziach parkside to jedno z najczęściej czytanych opracowań na stronie. Jestem również autorem pierwszych w polsce niezależnych testów grilli gazowych i robotów koszących. Planując kolejne teksty przemycam również moją pasję do motoryzacji. Samochody testuję od 2019, a na think-about.pl publikuję przede wszystkim recenzje i artykuł dotyczące aut użytkowych oraz rodzinnych. Moje doświadczenia dziennikarskie sięgają 2007 roku, kiedy to stworzyłem redakcję technologiczną w domenie 3d-info. Portal z krótkimi przerwami istnieje do dziś. Jako autor zawodowy pracuję od 2010 roku. Większość swojej kariery spędziłem korporacjach medialnych i magazynach drukowanych, współtworząc takie tytuły jak Android Magazine PCFormat, Komputer Świat i PCWorld. Tym ostatnim opiekowałem się najdłużej, bo aż do połowy 2023 roku, pełniąc zaszczytną rolę redaktora naczelnego. Jestem też współtwórcą Think-About. Portal powstał w 2012 roku jako projekt hobbystyczny, aby 10 lat później stać się moim kluczowym zajęciem. Z wykształcenia jestem ekonomistą, ale nigdy nie podjąłem pracy związanej z kierunkiem studiów. Mam przywilej łączenia swoich pasji z wykonywanym zawodem. Chętnie sięgam po literaturę dotyczącą zarządzania i biznesu - szczególnie w ujęciu internetowym. Regularnie poszukuję historii ciekawych przedsięwzięć oraz rozwijam się jako wszechstronny administrator i webmaster. Dobrze znam się na sprzęcie komputerowym i pomimo natłoku obowiązków, pozostaję graczem ubóstwiającym tytuły fabularne. Kiedy odchodzę wreszcie od ekranu staram się jak najwięcej biegać. Motywuję się do regularnego wysiłku wyszukując nieszablonowe biegi masowe, w których chętnie biorę udział.