Dexmo jest wyjątkowo rozbudowaną rękawicą do obcowania z wirtualną rzeczywistością. W przeciwieństwie do obecnym już na rynku rozwiązań, pozwala nie tylko manipulować wirtualnymi obiektami ale również fizycznie odczuć ich rozmiary i kształty.
Rozwiązanie zostało oparte na systemie przypominającym egzoszkielet. Kilkanaście niewielkich silniczków, połączonych z ruchomą konstrukcją, umożliwia odwzorowywanie doznań które towarzyszyłby dotykaniu wirtualnych przedmiotów. Zasada działania jest stosunkowo prosta – odpowiednie algorytmy sprawiają że gdy w wirtualnym świecie nasza dłoń dotyka jakiegoś obiektu, konstrukcja rękawicy wywiera opór imitujący realny dotyk. Aby w pełni korzystać z uroków Dexmo wystarczy wyposażyć się dodatkowo w gogle typu Oculus Rift.
Urządzenie, dzięki oprogramowaniu dostępnemu dla deweloperów, ma w przyszłości otrzymać ogromne ilości zastosowań. Wśród najbardziej oczywistych wymienić można precyzyjną pracę z programami do tworzenia obiektów 3D. Ponadto możliwe mogą stać się niezwykle precyzyjne symulacje, czy praca przy wielu zagadnieniach z dziedzin inżynieryjnych czy medycznych. Bardziej złożone aplikacje, mogą pozwolić na wykorzystanie Dexmo w rehabilitacji czy nauce gry na instrumentach.
Aby otrzymać własną rękawicę Dexmo, należy wesprzeć kampanię crowdfundingową na portalu kickstarter.com kwotą co najmniej 75 dolarów.