E-commerce goni tradycyjną sprzedaż, a wymiar handlu zmienia się niemal nie do poznania. Technologiczna ewolucja jest nieunikniona, co zauważa również Decathlon. Znana sieć sklepów promuje swoją aplikację mobilną – czy warto ją instalować? Sprawdziłam, co dokładnie oferuje.

Handel w ogniu innowacji

Jak wynika z literatury dotyczącej rozwoju innowacji, marketingu i handlu, a także dostępnych badań i raportów, aplikacje mobilne rosną w siłę. Co istotne, potwierdza to również wykres AltIndex (Statista), który obrazuje możliwą liczbę pobrań różnorodnych aplikacji aż do 2027 roku. W ubiegłym, wyniosła ona 235 miliardów – brzmi imponująco. Jasnym jest, że sukces ma wiele matek, a obecna sytuacja wynika z kilku czynników. Wśród nich wyróżnić możemy m.in. pandemię, która niejako zachęciła nas do korzystania z alternatywnych form zakupów, ale i spędzania większej ilości czasu przed ekranem smartfona. Wśród światowych trendów marketingowych, wspomniane aplikacje szczytują, czego dowodem może być raport ACT Deloite dot. Europy. Liczby naprawdę robią wrażenie – 95,7 mld euro, tyle wyniosły przychody twórców w 2021 roku. Sama gospodarka tego sektora wygenerowała przychody w wysokości 210 mld euro. Myślę, że warto przytoczyć dane, aby przekonać się, że coraz chętniej otwieramy się na nowe możliwości. Efektem powyższych czynników, możemy jako konsumenci wiele zyskać. Czołowe marki oraz sieci sklepów niemal prześcigają się w funkcjonalności mobilnych aplikacji, aby zachęcić nas do aktywnego korzystania. Nadmienię tylko, że uważane jest to za jedną z najbliższych możliwych relacji z klientem online. Bycie stale na bieżąco niemal nie pozwala nam zapomnieć o markach/firmach, a my zyskujemy wygodę, benefity i gwarancję bezpiecznych zakupów.

Fot. Prostock-studio

Kilka słów o Decathlon

Od 7-osobowego zespołu do giganta w branży sportowej, czyli historia francuskiej sieci sklepów w pigułce. Michel Leclercq otworzył pierwszy sklep już w 1976 roku, a dekady pracy zaowocowały znajomością przedsiębiorstwa niemal w całej Europie. Jak wynika z oficjalnego raportu, w ubiegłym roku sieć odnotowała 15,4 mld euro sprzedaży netto. Tym samym, jest liderem w branży i znajduje się niemal na samym podium sektora sportowego. Pierwszych zakupów w Polsce mogliśmy dokonać w 2011 roku, a ponad 10 lat działalności przyniosła niezłe profity. Na ten moment to 63 sklepy stacjonarne i 30 marek własnych. Niewiele osób wie, że to one pełnią znaczną większość asortymentu – znane loga przedsiębiorstw sportowych przyciągają, jednak nadal jest to mniejszość. Nie brakuje również nowych przedsięwzięć takich jak m.in. Decathlon City. Jest to nowy format sklepu, zlokalizowany w samym centrum stolicy. Poza szybkim dostępem do niezbędnych produktów sportowych, umożliwia dostęp do najnowszych technologii – w tym m.in. hologramów ambasadorów.

Fot. Decathlon

Aplikacja Decathlon – co oferuje?

Znając markę nieco bliżej, pora przejść do benefitów, które możemy zyskać. Jak wynika z informacji na oficjalnej stronie, Aplikacja Decathlon ma umożliwić dostęp do wszystkich produktów na wyciągnięcie ręki. Wśród kluczowych funkcji wyróżnia się m.in.:

  • Dostęp do konta użytkownika – w tym m.in. elektroniczne paragony, skanowanie karty członkowskiej, historii zakupów,
  • Program lojalnościowy – Decathlon Active jest dostępny również w aplikacji, dzięki czemu mamy dostęp do stałego monitorowania zdobytych punktów, aktualności z wybranego sklepu i nie tylko,
  • Ocena produktów – dostęp do komentarzy i wskazówek zakupowych wprost od użytkowników, którzy wcześniej zdecydowali się na zakup,
  • Skaner cen i produktów – opcja umożliwia rzeczywisty przegląd całego asortymentu, ale również zwiększa komfort podczas zakupów stacjonarnych,
  • Promocyjne oferty dedykowane wyłącznie dla posiadaczy aplikacji.
Fot. Decathlon

Aplikacja Decathlon – proces instalacji, dostępność

Przeprowadzę Cię przez cały proces instalacji, w moim przypadku wykorzystam w tym celu telefon z systemem iOS (App Store). Niemniej, mobilna aplikacja Decathlon jest dostępna również dla użytkowników systemu Android – wówczas, pobieramy ją z Google Play. Na wstępie podkreślę, że niezależnie od smartfona, jest to w pełni bezpłatne i bezpieczne. Aby jednak proces przebiegł pomyślnie, należy zalogować się do konta użytkownika w panelu sklepu (zgodnego z systemem telefonu).

  1. Wejdź do mobilnego sklepu App Store/Google Play
  2. W lupce wyszukaj hasło Decathlon, następnie kliknij na przycisk Pobierz,
  3. Podaj hasło lub potwierdź instalację,
  4. Wybierz swój kraj oraz język,
  5. Zaloguj się, załóż konto lub kontynuuj jako gość,
  6. Wybierz swój najbliższy sklep,
  7. Przejdź do konkretnych, interesujących Cię zakładek lub… rozpocznij zakupy!

Myślę, że to co może zachęcić najbardziej to przede wszystkim rabaty i promocje. Tych aplikacja Decathlon ma pod dostatkiem. Wśród aktualnie obowiązujących akcji znajdziemy m.in. -10% w aplikacji z kodem APP23. Akcja jest reklamowana twarzą polskiego siatkarza, a tym samym ambasadora marki – Jakuba Kochanowskiego. Co ciekawe, jest nią również zdobywczyni brązu na Mistrzostwach Świata, a mowa tu o Natalii Grzegorzewskiej. Biorąc pod uwagę możliwe korzyści, Aplikacja Decathlon jest jedną z pozycji, którą warto zainstalować. Wszystkie szczegóły znajdziesz pod tym linkiem.

Może zainteresować Cię również: Rowery elektryczne w Decathlon przecenione nawet o 1000 zł – taniej nie będzie!

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.