Możliwości oszczędzania nie kończą się na programie lojalnościowym z kartą Moja Biedronka. Sieć sklepów przewiduje dedykowane promocje, jednak do skorzystania z nich potrzebujesz aplikacji. Sprawdź, jak ją zainstalować oraz jak wiele korzyści oferuje.

Biedronka to największa pod względem liczby sklepów sieć handlowa w Polsce, a tym samym jedna z popularniejszych. Jako konsumenci po raz pierwszy mogliśmy zrobić zakupy w budynku pod logiem przyjaznego owada w 1995 roku w Poznaniu. Założycielem sieci jest Mariusz Świtalski, który dwa lata później zdecydował się sprzedać sieć portugalskiemu konsorcjum Jerónimo Martins.

Rozwój sieci sklepów na przestrzeni ponad dwóch dekad jest niekwestionowanym sukcesem. Na ten moment posiada ponad 3400 sklepów na terenie kraju, a na horyzoncie pojawiają się plany dot. otwarcia kolejnych punktów (w tym również modernizację starszych obiektów). Jak wynika z oficjalnych raportów, rosnąca inflacja i kryzys nie doprowadziły do strat, ponieważ już w 1 półroczu 2023 roku, przychody wzrosły o 24% (wobec roku poprzedniego). Biedronka absolutnie nie stanowi monopolu rynkowego, jednak pozostawianie konkurencji w tyle raczej nie powinno brzmieć jak nadużycie. Co istotne, mimo 27 lat w branży, nie opiera się oczekiwaniom konsumentów i stara się dopasować do obecnych standardów. Świetnym zobrazowaniem powyższego może być m.in. zeszłoroczne uruchomienie oficjalnego sklepu Biedronka Home, a także udoskonalanie dedykowanej aplikacji. Mimo, że konkurent oferował takowe usługi znacznie wcześniej, zdaje się, że Biedronka dość szybko wdrapuje się na podium.

Karta Moja Biedronka

Zarówno aplikacja Moja Biedronka, jak i karta są swego rodzaju pokłosiem znanych dotychczas programów lojalnościowych. Nie jest to więc żadna nowość, a raczej nowa forma w dobie cyfryzacji. Niemniej, dwa powyższe projekty wzbudziły nieco zamieszania, ponieważ ich zastosowanie oraz możliwości nie są do końca tożsame. Warto dodać, że wspomniana fizyczna karta została wprowadzona w 2016 roku, tak więc już wówczas wystartował specjalny program umożliwiający dostęp do specjalnych akcji i promocji. Jako że fizyczna forma staje się już nieco archaiczna, po 4 latach Jerónimo Martins zdecydowało się na wprowadzenie aplikacji, która jest niejako elementem programu lojalnościowego. Warto dodać, że wraz z czasem, sieć sklepów coraz bardziej zachęca klientów do korzystania z alternatywnej formy programu lojalnościowego. W ostatnich miesiącach stosunkowo często pojawiają się rabaty, do których uprawnione są wyłącznie osoby korzystające ze wspomnianej aplikacji.

Co to jest aplikacja Biedronka?

Nawet jeśli jesteś sceptykiem nowych rozwiązań z wykorzystaniem smartfona, możliwość oszczędzania i dodatkowe rabaty mogą brzmieć przekonująco. Zacznijmy jednak od podstaw – Biedronka to darmowa aplikacja dedykowana dla urządzeń mobilnych z systemem Android, jak i iOS. To właśnie za jej pomocą z poziomu smartfona dowiemy się przede wszystkim o najnowszych promocjach i przejrzymy aktualną gazetkę. Co ciekawe, poza funkcją informacyjną, aplikacja pełni także formę przenośnego skanera oraz wirtualnej karty Moja Biedronka. Jeśli więc zdarza Ci się zapomnieć plastikowej wersji, nie musisz już rezygnować z rabatów (w tym miejscu warto dodać, że możliwe jest również nieco mniej wygodne rozwiązanie – podanie kasjerowi numeru telefonu w celu weryfikacji). Największą popularnością okrył się Shakeomat – funkcja, dzięki której każdego dnia możesz zgarnąć rabat na jeden produkt tylko dla siebie. Potrząsasz, oszczędzasz!

Aplikacja Biedronka – skąd pobrać?

Aplikacja Biedronka jest dość intuicyjna, tak jak i sam proces instalacji (wystarczy zaledwie kilka minut, aby móc korzystać z wszelkich funkcjonalności). W zależności od typu systemu, znajdziesz ją w sklepie Google Play (jeżeli używasz smartfona z oprogramowaniem Android), lub w App Store (jeżeli korzystać z iPhona lub iPada). Wystarczy wpisać w wyszukiwarce hasło „Biedronka”, a następnie wybrać poniższą pozycję z popularnym logiem owada.

Aplikacja Biedronka – jak założyć konto?

Następnym krokiem jest pobranie aplikacji i uruchomienie jej. Pojawi nam się wtedy opcja założenia konta lub zalogowania, jeżeli już kiedyś je tworzyliśmy. Nie ma znaczenia, który przycisk wybierzesz – jeżeli Twój numer nie jest jeszcze zarejestrowany w bazie, to aplikacja po prostu stworzy Ci nowe konto.

Jak założyć kartę Moja Biedronka?

Kolejnym etapem jest podanie swojego numeru telefonu. Nie da się go ominąć, dlatego, że na ten numer zostanie wysłany kod weryfikacyjny. Co ważniejsze jednak, na podany numer telefonu po założeniu konta zostanie założona karta Moja Biedronka, które upoważnia do zniżek podczas zakupów w sklepach stacjonarnych.

Po wpisaniu poprawnego kodu weryfikacyjnego, przechodzimy do etapu akceptowania regulaminu karty lojalnościowej „Moja Biedronka” oraz wyrażania zgody na przesyłanie danych osobowych. Wszystkie punkty należy zaznaczyć – nie da się przejść do kolejnego etapu zakładania konta bez uprzedniego zaakceptowania regulaminu. Następnym krokiem jest wpisanie swojego imienia i założenie karty Moja Biedronka.

Dalej przechodzimy do wybrania sklepu sieci Biedronka, w którym najczęściej robimy zakupy. Po ustawieniu konkretnej placówki, na nasze konto będą spływać aktualne promocje oraz najlepsze oferty. Aby to zrobić najlepiej jest wpisać miejscowość oraz ulicę sklepu, które jest najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Możemy także wybrać je na mapie ręcznie.

Jak wygląda aplikacja Biedronka?

Po ustawieniu ulubionego sklepu, przechodzimy już bezpośrednio do aplikacji Biedronka. Na górze znajduje się informacja o godzinach otwarcia wybranej przez nas placówki. Niżej znajdziemy informacje o aktualnych promocjach w sklepie internetowym Biedronka Home, zniżkach, które obowiązują przy posiadaniu karty Moja Biedronka oraz innych akcjach sieci.

Shakeomat

Twórcy aplikacji stworzyli zakładkę „Tylko dla Ciebie”, gdzie umieszczono najbardziej rzucającą się w oczy funkcję Shakeomat. Po kliknięciu okienka pojawia się możliwość uzyskania rabatu dziennego na jeden produkt z oferty sklepu sieci Biedronka. Aby go otrzymać należy potrząsnąć telefonem.

Skaner cen

Na samym dole na żółtym tle umieszczono panel sterowania. Od lewej strony znajdziemy Menu Start, który służy do szybkiego powrotu do okna głównego. Drugi z kolei jest Skaner cen, który (jak nazwa wskazuje) umożliwia mobilne skanowanie produktów, a następnie sprawdzenie ceny w naszym ulubionym sklepie stacjonarnym Biedronka.

Trzecia ikona prezentuje logo sieci sklepów Biedronka i po jej kliknięciu otrzymujemy dostęp do wirtualnej karty Moja Biedronka. Tutaj możemy także podłączyć nasze konto bankowe, by aktywować funkcję płatności Blik bez kodu. Przypominamy, żeby zawsze podczas kasowania produktów zakupionych w sklepie, pamiętać także o zeskanowaniu wirtualnej karty Moja Biedronka. Tylko po jej odczytaniu naliczają się rabaty na produkty objęte akcjami promocyjnymi.

Historia zakupów

Kolejna zakładka o nazwie „Transakcje” daje dostęp do historii rachunków. Tutaj możesz sprawdzić ile zaoszczędziłeś dzięki posiadaniu karty Moja Biedronka, a także ile zapłaciłeś za zakupy w ostatnich dniach. Na stronie głównej pojawiają się transakcje z ostatnich 12 dni, ale jeżeli chcesz zobaczyć starsze zakupy, to wystarczy, że klikniesz „Zobacz więcej” na dole strony.

Aplikacja Biedronka – Gang Mocniaków

Zbieranie naklejek, które umożliwiają odbiór wymarzonego pluszaka kojarzy już niemal każdy. Kampania, za którą odpowiedzialne jest TCC Global wystartowała w 2018 roku. Wówczas, był to Gang Świeżaków – akcja wywołała nie lada zainteresowanie, a o nielegalnych pomysłach na szybsze uzyskanie zabawki powstały niemalże legendy. Jako że kilka tygodni temu ruszyła kolejna odsłona pod nazwą Gang Mocniaków, warto wspomnieć o związku z programem lojalnościowym. Niewiele osób wie, że aplikacja Biedronka również w tym zakresie oferuje profity!

  • Zakupy z zarejestrowaną kartą Moja Biedronka lub aplikacją Biedronka to dodatkowa 1 naklejka za każde wydane 69 zł
  • Rozwiązanie quizu w aplikacji Biedronka to dodatkowa 1 naklejka

Aplikacja Biedronka – podsumowanie

Aplikacja Biedronka nie jest de facto żadnym wyróżnikiem, ponieważ z podobnych rozwiązań korzysta wiele czołowych przedsiębiorstw. Dobrym przykładem może być ich wszechstronne zastosowanie, gdy mowa o innowacyjnych sprzętach domowych (więcej dowiesz się z wpisu: Sztuczna inteligencja w AGD – jak oszczędzać z aplikacją Smart Things Samsung). Znaczna rzesza marketingowców pozostaje zgodna wobec tego, że aplikacje są najbardziej dogodną i nowoczesną formą również w świecie sprzedaży, a nawet samego e-commerce. Nie da się ukryć, że dedykowane oferty, promocje przeznaczone wyłącznie dla posiadaczy – brzmią przekonująco. Warto wziąć jednak pod uwagę czynnik, który dla wielu użytkowników może wydawać się niezauważalny, a co gorsza – nieistotny. Oferowanie tak wielu udogodnień ma swoje powody, a mowa tu m.in. o możliwości zbierania danych dot. realizowanych zakupów. Jak wiemy, nie ma nic droższego niż informacje, które są świetnie wykorzystywane dla obopólnych korzyści. Czy jest to aspekt, który powinien odwieźć od instalacji? W dzisiejszym świecie ustrzeżenie się przed wypływem danych jest raczej niemożliwe, więc warto przewartościować korzyści, które możemy zyskać i straty, które jesteśmy gotowi ponieść. Dodam, że aplikacja Biedronka jasno informuje użytkowników o danych związanych z prywatnością, a także umożliwia dostęp do regulaminu. Omawiane promocje pojawiają się nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale również online. Jeśli jesteś ciekaw, co możesz znaleźć na wirtualnych półkach Biedronka, zajrzyj do naszego wpisu: Frytkownica beztłuszczowa z Biedronka Home – czy warto aż tyle płacić?