W tym roku jeden z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich producentów obchodzi jubileusz. Marka Hama świętuje właśnie 100-lecie swojej obecności na rynku. W komunikacie prasowym producent przedstawił dowody na to, że tworzone przez niego akcesoria są jednymi z najchętniej wybieranych przez konsumentów.

Marka Hama rozwija się nieustannie od 1923 roku. Już w latach pięćdziesiątych mogła pochwalić się sprzedażą miliona egzemplarzy aparatów fotograficznych. W roku 1970 było o niej głośno dzięki zastosowaniu nowoczesnego jak na te czasy ramkowania slajdów. I choć historia Hama rozpoczęła się od drezdeńskiej fotografii i 18-letniego miłośnika aparatu Martina Hanke, to na tym nigdy nie poprzestała.

100 lat owocnej działalności marki Hama

Lata kreatywnej działalności, nastawionej na najwyższą jakość, zaowocowały stworzeniem kilku linii produktowych, z którymi marka Hama jest kojarzona. W portfolio producenta znajdziemy 15 tysięcy akcesoriów z różnych kategorii. Wśród nich liczną grupę stanowi rodzina produktów do Apple, będąca doskonałym dopełnieniem oferty amerykańskiej marki. Z logo Hama znajdziemy ładowarki, kable USB Power Delivery, stacje ładowania bezprzewodowego, uchwyty, stojaki i inne. Niemiecka firma jest między innymi odpowiedzialna za pojawienie się na rynku solidnego, odpornego na żółknięcie etui MagSafe.

hama grupy produktowe

Do najlepiej kojarzonych produktów producenta należą jednak akcesoria do notebooków i akcesoria komputerowe. Ergonomiczna mysz i klawiatura to jedne z dobrze znanych artykułów wśród użytkowników hołdującym nowoczesnym, wygodnym rozwiązaniom. Nie zabrakło tu również uchwytów do monitora czy stacji dokującej Connect2Office.

Hama to też akcesoria RTV, takie jak kable wyposażone w złącza HDMI czy uchwyty do telewizorów. To również akcesoria kompatybilne z rozwiązaniami smart, takimi jak Alexa, Ok Google Assistant oraz Siri.

smart hama

Od anonimowego fotografa do znanego producenta

Setne urodziny to doskonała okazja na pochwalenie się swoimi osiągnięciami, co też marka Hama z dumą uczyniła, przedstawiając wyniki przeprowadzonego w 2021 roku przez firmę Appolonia badania. Pytania, na które odpowiedziało 1000 mieszkańców kraju zza Odry w wieku od 18 do 65 lat, dotyczyły wspomaganej znajomości marki.

Jak wynika z przeprowadzonego sondażu, Hama jest trzecią w kolejności rozpoznawalną wśród konsumentów marką, której znajomość zadeklarowało aż 72,8% badanych. Wyprzedzili ją, choć z bardzo zbliżonym wynikiem, producenci Logitech – 77,3% oraz JBL – 72,5%.

badanie hama

Co ciekawe, co druga z odpowiadających na pytania osób posiada przynajmniej jeden z produktów niemieckiego producenta. Tu ponownie Hama znalazła się na podium, tym razem z wynikiem 52,8% gwarantującym jej drugie miejsce, wyprzedzając tym samym popularne artykuły od JBL. Lepszymi notami mógł pochwalić się jedynie Logitech. Co również istotne, jeśli nawet nie najważniejsze, w trakcie badania zadowolenie z użytkowania akcesoriów od Hama zadeklarowało ponad 94% konsumentów.

Hama badanie konsument

Hama w Polsce i na świecie

Niemiecki producent może pochwalić się nie tylko zadowoleniem ze strony klientów, ale i pozytywnymi relacjami z przedsiębiorcami na całym świecie. Od roku 1923, w którym Martin Hanke otworzył swój sklep, marka pozyskała 30 tysięcy partnerów w 70 krajach, otworzyła 18 zagranicznych filii, a grono jej pracowników i przedstawicieli na świecie przekroczyło liczbę 2 tysięcy. Na polski rynek producent wkroczył w roku 2000, a 200 pracowników obsługuje dystrybucję 18 światowych marek.

Hama polska

Jeśli interesują Cię wyniki badań przeprowadzanych na zlecenie marki Samsung w Polsce, możesz zapoznać się z naszym wpisem dotyczącym zainteresowania rozwiązaniami smart dla domu.