W tym roku jeden z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich producentów obchodzi jubileusz. Marka Hama świętuje właśnie 100-lecie swojej obecności na rynku. W komunikacie prasowym producent przedstawił dowody na to, że tworzone przez niego akcesoria są jednymi z najchętniej wybieranych przez konsumentów.
Marka Hama rozwija się nieustannie od 1923 roku. Już w latach pięćdziesiątych mogła pochwalić się sprzedażą miliona egzemplarzy aparatów fotograficznych. W roku 1970 było o niej głośno dzięki zastosowaniu nowoczesnego jak na te czasy ramkowania slajdów. I choć historia Hama rozpoczęła się od drezdeńskiej fotografii i 18-letniego miłośnika aparatu Martina Hanke, to na tym nigdy nie poprzestała.
100 lat owocnej działalności marki Hama
Lata kreatywnej działalności, nastawionej na najwyższą jakość, zaowocowały stworzeniem kilku linii produktowych, z którymi marka Hama jest kojarzona. W portfolio producenta znajdziemy 15 tysięcy akcesoriów z różnych kategorii. Wśród nich liczną grupę stanowi rodzina produktów do Apple, będąca doskonałym dopełnieniem oferty amerykańskiej marki. Z logo Hama znajdziemy ładowarki, kable USB Power Delivery, stacje ładowania bezprzewodowego, uchwyty, stojaki i inne. Niemiecka firma jest między innymi odpowiedzialna za pojawienie się na rynku solidnego, odpornego na żółknięcie etui MagSafe.
Do najlepiej kojarzonych produktów producenta należą jednak akcesoria do notebooków i akcesoria komputerowe. Ergonomiczna mysz i klawiatura to jedne z dobrze znanych artykułów wśród użytkowników hołdującym nowoczesnym, wygodnym rozwiązaniom. Nie zabrakło tu również uchwytów do monitora czy stacji dokującej Connect2Office.
Hama to też akcesoria RTV, takie jak kable wyposażone w złącza HDMI czy uchwyty do telewizorów. To również akcesoria kompatybilne z rozwiązaniami smart, takimi jak Alexa, Ok Google Assistant oraz Siri.
Od anonimowego fotografa do znanego producenta
Setne urodziny to doskonała okazja na pochwalenie się swoimi osiągnięciami, co też marka Hama z dumą uczyniła, przedstawiając wyniki przeprowadzonego w 2021 roku przez firmę Appolonia badania. Pytania, na które odpowiedziało 1000 mieszkańców kraju zza Odry w wieku od 18 do 65 lat, dotyczyły wspomaganej znajomości marki.
Jak wynika z przeprowadzonego sondażu, Hama jest trzecią w kolejności rozpoznawalną wśród konsumentów marką, której znajomość zadeklarowało aż 72,8% badanych. Wyprzedzili ją, choć z bardzo zbliżonym wynikiem, producenci Logitech – 77,3% oraz JBL – 72,5%.
Co ciekawe, co druga z odpowiadających na pytania osób posiada przynajmniej jeden z produktów niemieckiego producenta. Tu ponownie Hama znalazła się na podium, tym razem z wynikiem 52,8% gwarantującym jej drugie miejsce, wyprzedzając tym samym popularne artykuły od JBL. Lepszymi notami mógł pochwalić się jedynie Logitech. Co również istotne, jeśli nawet nie najważniejsze, w trakcie badania zadowolenie z użytkowania akcesoriów od Hama zadeklarowało ponad 94% konsumentów.
Hama w Polsce i na świecie
Niemiecki producent może pochwalić się nie tylko zadowoleniem ze strony klientów, ale i pozytywnymi relacjami z przedsiębiorcami na całym świecie. Od roku 1923, w którym Martin Hanke otworzył swój sklep, marka pozyskała 30 tysięcy partnerów w 70 krajach, otworzyła 18 zagranicznych filii, a grono jej pracowników i przedstawicieli na świecie przekroczyło liczbę 2 tysięcy. Na polski rynek producent wkroczył w roku 2000, a 200 pracowników obsługuje dystrybucję 18 światowych marek.
Jeśli interesują Cię wyniki badań przeprowadzanych na zlecenie marki Samsung w Polsce, możesz zapoznać się z naszym wpisem dotyczącym zainteresowania rozwiązaniami smart dla domu.