Pokraczne łódeczki, albo miniaturowe katamarany z pedałami – tak na całym świecie wygląda rower wodny. Marka Schiller podeszła jednak do tej nazwy od czystej kartki, konstruując X1.

Ponownie mamy do czynienia z dwoma pływakami, podobnymi do tych znanych z katamaranu. Jednakże w tym przypadku podobieństwo do roweru jest zdecydowanie bliższe. Na szczycie konstrukcji, umieszczony został bowiem element napędowy, przypominający rowerek treningowy. Właściwie jedynym odstępstwem jest w tym wypadku przednia lampka LED.

Niezwykła jest również technologia, oraz jakość wykonania X1. Rower wodny został wyposażony w podwójną śrubę napędową, oferującą doskonałe osiągi. Co ciekawe sterowanie odbywa się z zastosowaniem klasycznej kierownicy rowerowej, uzupełnionej o system pozwalający na zmianę kierunku pracy śrub.

Podobnie jak w klasycznym rowerze, możliwa jest precyzyjna regulacja wysokości siodełka oraz kierownicy.

Dane techniczne:

  • Proszkowo lakierowana rama z aluminium anodowanego
  • Wykończenia ze stali nierdzewnej oraz aluminium do zastosowań lotniczych
  • Dwustopniowa redukcja biegów 8:1
  • Zintegrowany układ kierowniczy
  • Bliźniacze śmigła oscylacyjne przy sterze
  • Wodoszczelny schowek
  • Montaż w 10 minut
  • Oświetlenie LED
  • Możliwość transportu na samochodowym bagażniku rowerowym

X1 dostępny jest w 6 wariantach kolorystycznych, oraz 4 rozmiarach ramy. Podstawowa wersja roweru kosztuje 6 450 dolarów.

Jestem wydawcą i redaktorem naczelnym think-about.pl. Moją specjalizacją są opracowania związane z przydomowym garażem i warsztatem. Tematyką zająłem się na poważnie w 2015 roku zakładając z grupą przyjaciół pracownię galanterii drewnianej. Przyjmując rolę producenta elementów oświetleniowych i ozdobnych miałem do czynienia z szerokim wachlarzem narzędzi warsztatowych. Wtedy to też na bazie własnych doświadczeń zacząłem przygotowywać pierwsze rankingi narzędzi i artykuły o poszczególnych markach. Cenię wysokiej klasy produkty i umiem docenić ich zastosowania profesjonalne. Jako ex-profesjonalista i konsument-hobbysta jestem jednak fanem łączenia tanich narzędzi i wysokiej jakości oprzyrządowania. Chętnie sięgam m.in. po produkty z dyskontów. Moja opinia o narzędziach parkside to jedno z najczęściej czytanych opracowań na stronie. Jestem również autorem pierwszych w polsce niezależnych testów grilli gazowych i robotów koszących. Planując kolejne teksty przemycam również moją pasję do motoryzacji. Samochody testuję od 2019, a na think-about.pl publikuję przede wszystkim recenzje i artykuł dotyczące aut użytkowych oraz rodzinnych. Moje doświadczenia dziennikarskie sięgają 2007 roku, kiedy to stworzyłem redakcję technologiczną w domenie 3d-info. Portal z krótkimi przerwami istnieje do dziś. Jako autor zawodowy pracuję od 2010 roku. Większość swojej kariery spędziłem korporacjach medialnych i magazynach drukowanych, współtworząc takie tytuły jak Android Magazine PCFormat, Komputer Świat i PCWorld. Tym ostatnim opiekowałem się najdłużej, bo aż do połowy 2023 roku, pełniąc zaszczytną rolę redaktora naczelnego. Jestem też współtwórcą Think-About. Portal powstał w 2012 roku jako projekt hobbystyczny, aby 10 lat później stać się moim kluczowym zajęciem. Z wykształcenia jestem ekonomistą, ale nigdy nie podjąłem pracy związanej z kierunkiem studiów. Mam przywilej łączenia swoich pasji z wykonywanym zawodem. Chętnie sięgam po literaturę dotyczącą zarządzania i biznesu - szczególnie w ujęciu internetowym. Regularnie poszukuję historii ciekawych przedsięwzięć oraz rozwijam się jako wszechstronny administrator i webmaster. Dobrze znam się na sprzęcie komputerowym i pomimo natłoku obowiązków, pozostaję graczem ubóstwiającym tytuły fabularne. Kiedy odchodzę wreszcie od ekranu staram się jak najwięcej biegać. Motywuję się do regularnego wysiłku wyszukując nieszablonowe biegi masowe, w których chętnie biorę udział.