Jest Allegro, Amazon, do niedawna było też Shopee… Dziś kolejną konkurencją dla istniejących platform sprzedażowych ma być też Wszystko.pl. Co to za serwis i jakie ma szanse?

Kilka miesięcy temu z polskiego rynku zwinęło się Shopee. Głównymi graczami wśród platform sprzedażowych pozostają jednak nadal Amazon i, oczywiście, Allegro.

Wciąż robimy też co prawda dość chętnie zakupy na AliExpress, jednak chiński konkurent powoli zaczyna męczyć nas długim czasem oczekiwania na przesyłkę oraz, często niestety, kiepską jakością produktów i marną obsługą posprzedażową. Amazon z kolei wciąż budzi nieufność zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. A Allegro, choć pozostaje wiodącą platformą sprzedażową i dla większości Polaków jest pierwszym wyborem, cieszy się coraz mniejszą sympatią sprzedawców. Powodem mają być wysokie prowizje i niezbyt korzystne warunki dla wystawiających na tej platformie swoje produkty przedsiębiorców.

Na to wszystko odpowiedzieć postanowił Comarch, który postanowił zasilić polski rynek całkiem nową i świeżą platformą sprzedażową o łatwej do zapamiętania nazwie Wszystko. Trudno oczekiwać, by nowy serwis od razu zyskał popularność oraz zaufanie konsumentów. Co zatem ma być kartą przetargową tego portalu? Okazuje się, że brak wysokich opłat – i tym właśnie Wszystko ma zamiar odróżnić się od Allegro. Dodatkowym atutem ma być darmowe utrzymanie konta i wystawianie produktów. Comarch deklaruje także, że nie planuje otwierać własnego konkurencyjnego sklepu na platformie Wszystko.pl.

Dla wielu sprzedawców problemem są wysokie i ciągle rosnące prowizje od sprzedaży, które przyczyniają się do niższej produktywności w biznesieComarch, obserwując trendy konsumenckie i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, planuje wejść na rynek z mocnym argumentem w postaci możliwości bezpłatnego prowadzenia sprzedaży na Wszystko.pl – zapowiadał już w ubiegłym roku Marcin Bojarski, Business Unit Director Wszystko.pl.

Trzeba przyznać, że sama witryna jest dość przejrzysta, a sposób ułożenia menu trochę przypomina Amazon. Brakuje mi jednak możliwości dokładniejszego filtrowania – choć to akurat może być związane z wciąż niezbyt rozbudowaną liczbą kategorii.

Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów – podkreśliła Mariola Barzyk-Libura.

Czy sfrustrowani sprzedawcy chętnie przeniosą się na nowe wirtualne stoisko? Okazuje się, że już w dniu premiery portalu, na Wszystko.pl zarejestrowanych było już 11 tys. przedsiębiorców. Comarch deklarował, że już w momencie dostępnych będzie kilka milionów ofert. Widać zatem, że postanowili zacząć z przytupem. Czy jednak odnotują sukces? Dla platformy Amazon z pewnością będą stanowić konkurencję. Nie jestem jednak przekonana, że poradzą sobie z tak silnym dziś graczem, jakim jest Allegro. Ale być może to tylko kwestia czasu.

Koniecznie sprawdź też, jakie gadżety znalazłam na platformie Amazon!

Jestem dziennikarką, specjalizującą się w zagadnieniu nowych mediów. W Think-About zajmuję się przede wszystkim tematyką AGD, którą poznałam już od podszewki. Największą przyjemność sprawia mi odkrywanie innowacyjnych rozwiązań i technologii. Zachwyca mnie dobry design, który uważam za równie ważny, jak funkcjonalność sprzętów. Potrafię docenić stosowane w sprzętach domowych sprytne rozwiązania. Satysfakcję czerpię też z wyszukiwania perełek cenowych – gdy tylko jakąś znajdę, od razu biegnę podzielić się nią z czytelnikami. Mam oko do produktów, które szybko stają się prawdziwymi bestsellerami. Wierzę, że na każdy temat można napisać coś ciekawego. Dbam jednak, by artykuły były nie tylko wysokiej jakości merytorycznej, ale również – by były przejrzyste i przyjemne dla oka. Doskonale czuję się pisząc artykuły, jednak prawdziwa frajda to, oczywiście, recenzowanie testowanych osobiście urządzeń. Niestety, często przywiązuję się do nich tak bardzo, że nie umiem z czymś rozstać i prędko biegnę po swój własny egzemplarz. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Zdecydowałam się na specjalizację koncentrującą się na tematyce nowych mediów. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe zbierałam w redakcjach portali internetowych. Zajmuję się między innymi tematyką prawa, finansów i nieruchomości. Czytelnicy mogą też kojarzyć mnie np. z redakcji PCWorld, w której do niedawna odpowiadałam za tematykę ofert i AGD. Jestem współtwórczynią książki „Digital 5.0: wywiady o mediach cyfrowych i technologii”. Swoje pierwsze zawodowe kroki stawiałam w akademickim magazynie, pisząc felietony. Mieszkam w Krakowie, choć pochodzę z Krynicy. Prywatnie jestem żoną, mamą i opiekunką dwóch adoptowanych kotów. Pasjonuje mnie polityka i obserwacja ludzkich zachowań społecznych. Relaksuję się, tworząc rękodzieło – uwielbiam tworzyć piękne rzeczy, które jednocześnie są funkcjonalne i nie służą tylko do podziwiania. Choć jestem domatorką, z przyjemności uciekam od codzienności pod namiot, odpoczynku szukając w lesie. Z wytęsknieniem upatruję chwili, gdy na stałe ucieknę na wieś i zamieszkam pod własnym lasem.