Jest Allegro, Amazon, do niedawna było też Shopee… Dziś kolejną konkurencją dla istniejących platform sprzedażowych ma być też Wszystko.pl. Co to za serwis i jakie ma szanse?
Kilka miesięcy temu z polskiego rynku zwinęło się Shopee. Głównymi graczami wśród platform sprzedażowych pozostają jednak nadal Amazon i, oczywiście, Allegro.
Wciąż robimy też co prawda dość chętnie zakupy na AliExpress, jednak chiński konkurent powoli zaczyna męczyć nas długim czasem oczekiwania na przesyłkę oraz, często niestety, kiepską jakością produktów i marną obsługą posprzedażową. Amazon z kolei wciąż budzi nieufność zarówno wśród klientów, jak i sprzedawców. A Allegro, choć pozostaje wiodącą platformą sprzedażową i dla większości Polaków jest pierwszym wyborem, cieszy się coraz mniejszą sympatią sprzedawców. Powodem mają być wysokie prowizje i niezbyt korzystne warunki dla wystawiających na tej platformie swoje produkty przedsiębiorców.
Na to wszystko odpowiedzieć postanowił Comarch, który postanowił zasilić polski rynek całkiem nową i świeżą platformą sprzedażową o łatwej do zapamiętania nazwie Wszystko. Trudno oczekiwać, by nowy serwis od razu zyskał popularność oraz zaufanie konsumentów. Co zatem ma być kartą przetargową tego portalu? Okazuje się, że brak wysokich opłat – i tym właśnie Wszystko ma zamiar odróżnić się od Allegro. Dodatkowym atutem ma być darmowe utrzymanie konta i wystawianie produktów. Comarch deklaruje także, że nie planuje otwierać własnego konkurencyjnego sklepu na platformie Wszystko.pl.
– Dla wielu sprzedawców problemem są wysokie i ciągle rosnące prowizje od sprzedaży, które przyczyniają się do niższej produktywności w biznesie. Comarch, obserwując trendy konsumenckie i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników, planuje wejść na rynek z mocnym argumentem w postaci możliwości bezpłatnego prowadzenia sprzedaży na Wszystko.pl – zapowiadał już w ubiegłym roku Marcin Bojarski, Business Unit Director Wszystko.pl.
Trzeba przyznać, że sama witryna jest dość przejrzysta, a sposób ułożenia menu trochę przypomina Amazon. Brakuje mi jednak możliwości dokładniejszego filtrowania – choć to akurat może być związane z wciąż niezbyt rozbudowaną liczbą kategorii.
– Naszym celem jest zapewnienie użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Na wszystko.pl klient powinien prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą liczbą komunikatów – podkreśliła Mariola Barzyk-Libura.
Czy sfrustrowani sprzedawcy chętnie przeniosą się na nowe wirtualne stoisko? Okazuje się, że już w dniu premiery portalu, na Wszystko.pl zarejestrowanych było już 11 tys. przedsiębiorców. Comarch deklarował, że już w momencie dostępnych będzie kilka milionów ofert. Widać zatem, że postanowili zacząć z przytupem. Czy jednak odnotują sukces? Dla platformy Amazon z pewnością będą stanowić konkurencję. Nie jestem jednak przekonana, że poradzą sobie z tak silnym dziś graczem, jakim jest Allegro. Ale być może to tylko kwestia czasu.
Koniecznie sprawdź też, jakie gadżety znalazłam na platformie Amazon!