Nie wszystkie akcesoria służą do rozrywki lub marnotrawienia czasu na kanapie – kilka z nich, może uratować Ci życie. Wśród rekomendowanych rozwiązań jest m.in. czujnik czadu – koszt w jednej z sieci sklepów to zaledwie 49,90 zł.

Bezpieczeństwo w domu, a gadżety

Wraz z upływem czasu, nasze domy stają się coraz bardziej nowoczesne. Oświetlenie sterowanie smartfonem, robot, który posprząta mieszkanie na błysk podczas nieobecności domowników – przykładów można mnożyć. Począwszy od dość prozaicznych zadaniach, skończywszy na skomplikowanych systemach grzewczych. Pytanie, czy aby na pewno zapewniamy sobie należyte bezpieczeństwo? Niestety wygląda na to, że często nie dostrzegamy zagrożeń tam, gdzie należy. Jak wynika z badań zleconych przez MSWiA, wiedza Polaków dotycząca możliwych zagrożeń spowodowanych czadem jest niewielka. Najlepiej obrazują to statystyki – 41% badanych uważa, że jest w stanie rozpoznać czad (warto dodać, że jest on w istocie bezwonny i bezbarwny). Niestety okres grzewczy zbiera żniwa rok, do roku. Na przełomie 2022-2023, ilość interwencji związanych z utlenianiem tlenku węgla wyniosła ponad 2,5 tysiąca (pośród 1087 ofiar, aż 54 przepłaciło to życiem). Mimo możliwych konsekwencji, niewiele osób decyduje się na montaż specjalnego sensora (według badania, czujnik czadu posiadała zaledwie 15% badanych). 

Fot. Gov/Wykres MSWiA

Aldi: Czujnik czadu WORKZONE

Jeśli tytuł brzmiał dla Ciebie jak clickbait, nic bardziej mylnego. Gadżet, który powinien być na wyposażeniu niemal każdego gospodarstwa, a ponadto może uratować Ci życie, kosztuje tyle co duża pizza. Już od dziś, 31 października możesz kupić go w sieci sklepów Aldi. Gdy tylko dojdzie do wykrycia niebezpiecznego związku, automatycznie uruchamiany jest głośny alarm. Czujnik czadu posiada przycisk test/reset, dzięki czemu możliwe jest jego przetestowanie. Istotnym może okazać się również sygnalizacja końca okresu eksploatacyjnego. Jak wynika z dostępnych informacji na stronie, żywotność modelu miałaby wynosić 10 lat (produkt jest zasilany bateryjnie).

Parametry techniczne

  • Zasilanie: bateryjne, 3x AA LR6 (w zestawie)
  • Dopuszczalna temp. w pomieszczeniu: od 0 do 45 stopni
  • Dopuszczalna wilgotność w pomieszczeniu: 0% – 70%
  • Głośność alarmu: 85 dB
  • Gwarancja: 3 lata

Cena: 49,90 zł

Uwaga, produkt pochodzi z oferty z gazetki tak więc nie będzie dostępny w stałej ofercie. 

Wiele producentów przewidziało również modele dla fanów Smart Home, którym nie jest obojętne bezpieczeństwo w domu. Urządzenia z bezprzewodową łącznością Wi-Fi powiadomią nas o możliwym zagrożeniu również z poziomu smartfona. Dzięki temu, mamy szansę zareagować nawet wówczas, gdy jesteśmy poza domem. Wbrew pozorom, koszt takowych modeli wcale nie jest duży. Wśród polecanych urządzeń możemy znaleźć m.in. SETTI+ SS526 (149,99 zł), FERGUSON FS2CO (199 zł), a także nieco droższy model NCO-EC z Bluetooth od NETAMO (380,92 zł). 

Może zainteresować Cię również: Urządzenia smart, które warto mieć w swoim domu.

Materiał zawiera linki partnerskie.

Moja obecność w redakcji Think-About oraz 3D-Info wiąże się z wieloma aktywnościami w zakresie działań komercyjnych. Na co dzień uczestniczę w procesach sprzedażowych, bliscy są mi również nasi partnerzy. Marketing jest moją pasją od wielu lat, co bezpośrednio wiąże się również z pozyskaniem wyższego wykształcenia w tymże kierunku. Realizacja tak obszernych działań pozwala niemal codziennie szukać nowych wyzwań. Z przyjemnością pobudzam do pracy szare komórki, gdy pora na dozę kreatywności oraz wykazanie się znajomością realnych oczekiwań marek, które zamierzają współtworzyć specjalne projekty u boku redakcji. Znalezienie wspólnego celu oraz wypracowanie dedykowanych rozwiązań bywa niezwykle satysfakcjonujące. Rola Sales Managera nie jest więc skupiona tylko na zagadnieniach z zakresu e-commerce ale również kontaktach z ludźmi. Otwarcie na potrzeby drugiej strony jest kluczowe, aby realizacja była zarówno atrakcyjna, jak i wartościowa. Wspólnie z redaktorami redakcji mogę poszerzać swoją wiedzę również w zakresie technologii, nowoczesnych rozwiązań, a nawet AGD.   Moja przygoda w T-A oraz 3D-Info trwa stosunkowo krótko, jednak sama podróż w to miejsce rozpoczęła się blisko 8 lat temu. Wówczas pasją stała się komunikacja, social media, reklama oraz e-commerce. Dotychczas zajmowałam się komercjalizacją treści, prowadzeniem kampanii z wykorzystaniem mediów społecznościowych, fotografią, a także m.in. drobnymi działaniami z zakresu Google Ads i cross-marketingu. Dzięki zdobywaniu doświadczenia w wielu sektorach, jest mi łatwiej zrozumieć potrzeby partnerów.   Na co dzień w dalszym ciągu rozwijam swoje kompetencje w wyżej wymienionych kategoriach, choć największą frajdę przynosi mi fotografia oraz grafika. Niezwykle bliska jest mi również muzyka, co niejako wiąże się z moim artystycznym usposobieniem. Nie jest mi obca troska o dobrostan zwierząt, walka o ich prawa i należyte traktowanie. Dążę do wyznaczonych sobie celów i nie cofam się, gdy na horyzoncie pojawiają się niedogodności losu.