poniedziałek, 13 maja

W dużych miastach elektryczne hulajnogi stały się stałym elementem ruchu drogowego. Można je swobodnie wypożyczać, a coraz więcej osób decyduje się na własny pojazd. Na e-hulajnogach doskonale dojeżdża się do pracy. Sprawdzają się na szybki transport po zatłoczonym mieście, a dzięki coraz lepszym pojazdom na naszym rynku – również na dłuższe wycieczki. Niestety, ich rosnąca popularność ma swoją ciemną stronę.

Jazda na hulajnogach: bez kasków i za szybko

Niedawno Polska Agencja Prasowa donosiła o niepokojących danych Komendy Głównej Policji dotyczących użytkowników elektrycznych hulajnóg na polskich drogach. Z danych wynika, że Polacy jeżdżący na hulajnogach poruszają się z większą średnią prędkością niż rowerzyści (20,6 km/h w porównaniu z 18,6 km/h). Ponad połowa użytkowników hulajnóg elektrycznych lub urządzeń transportu osobistego przekracza dozwoloną prędkość 20 km/h. Mimo tego rzadziej niż rowerzyści utrzymują niebezpieczne odległości między pojazdami.

Co więcej, zaledwie 6 proc. użytkowników hulajnóg elektrycznych korzysta z kasków, głównie ci, którzy posiadają własne pojazdy. Elementy odblaskowe są jeszcze rzadziej stosowane: posiadają je tylko 5 proc. kierujących e-hulajnogami. Skutek? W 2022 roku policjanci wystawili ponad 3,3 tys. mandatów osobom poruszającym się na hulajnogach elektrycznych, a także udzielili 2,4 tys. pouczeń.

Jak można zaradzić tej sytuacji? Wiele producentów sprzedaje swoje hulajnogi z nałożonym limitem maksymalnej prędkości, aby użytkownicy nie mogli jeździć szybciej, niż pozwala im na to polskie prawo (czyli 20 km/h). Taką ochronę przed konsekwencjami prawnymi zapewnia na przykład firma 4cv, dystrybutor elektroniki użytkowej. Wprowadza on na polski rynek hulajnogę własnej marki: RIDER Monster Turbo.

Duże koła: większa wygoda, przyczepność i kontrola

Ograniczeniu prędkości do maksymalnie dozwolonej to nie jedyny sposób, w jaki można zwiększyć bezpieczeństwo jednośladów. Znaczenie ma też rozmiar kół. Hulajnoga RIDER Monster Turbo została wyposażona w przednie koła o średnicy 20 cali oraz tylne o średnicy 16 cali. Zastosowanie większych kół zwiększa komfort podczas jazdy, ponieważ tłumią one wstrząsy i uderzenia wynikające z nierównego terenu. Większa przyczepność i lepsza kontrola nad pojazdem sprawiają, że korzystanie z niego nie tylko jest bardziej wygodne, ale także bardziej bezpieczne.

Do tego bezpieczeństwo użytkowania hulajnogi RIDER gwarantuje przedni i tylny hamulec tarczowy, natomiast wygodę podnosi cyfrowy wyświetlacz, który pozwala na łatwą kontrolę poziomu naładowania baterii. Dodatkowo urządzenie posiada oświetlenie oraz system dźwiękowy. Dzięki regulowanej kierownicy o długości od 105 do 120 cm, ta hulajnoga jest odpowiednia dla różnych grup wiekowych, umożliwiając komfortową jazdę zarówno dla nastolatków, jak i dorosłych o zróżnicowanym wzroście i wadze, nawet do 120 kg.

Monster Turbo: do 60 km na jednym ładowaniu i podwójny hamulec tarczowy

Wszystko to sprawia, że hulajnoga marki RIDER to doskonała propozycja dla użytkowników drogi, którym zależy w równym stopniu na komforcie oraz bezpieczeństwie. Dystans możliwy do przejechania tym modelem na jednym ładowaniu to aż 60 km. Monster Turbo posiada pojemną baterię o pojemności 19,2 Ah, której pełne naładowanie trwa 9-10 godz. Pojazd jest wyposażony w wydajny silnik o mocy 350 W, który umożliwia jazdę do 20 km/h. Jest dostępna jest w kolorze grafitowym, jej waga to 19,9 kg, a wymiary – 156 x 53 x 105-120 cm. Można kupić ją w sieci MediaExpert już za 3 499 .

W naszym opracowaniu znajdują się linki reklamowe naszych partnerów. Gdy zdecydujesz się z nich skorzystać i dokonasz zakupu, możemy otrzymać niewielką prowizję. Ale nie martw się, nie wpływa to na jakość merytoryczną treści – to jak dodatkowy bonus, który pomaga nam kontynuować tworzenie wartościowych materiałów!

Zobacz również: Hulajnoga elektryczna a dziecko – bezpieczne połączenie? To musisz wiedzieć