Polski producent AGD najbardziej znany z urządzeń do kuchni, przeżywa renesans. Możemy się spodziewać uszczuplenia asortymentu marki i jednocześnie odrodzenia jej najlepszych produktów. Staną się jeszcze trwalsze oraz bardziej wydajne, to jakość ma stać się znakiem Amici.
Pod koniec września firma zaprosiła nas na konferencję prasową, gdzie przedstawiła nową strategię rozwoju. Podsumowała też swoje dotychczasowe działania.
Ubiegłe lata nie były łatwe dla gospodarki. Pandemię, wojny i kryzys ekonomiczny dało się odczuć wszędzie. Dotknęły również Amicę. Straciła zyski, a także kilka dochodowych rynków. Mimo to udało się jej osiągnąć dywersyfikację innych obszarów oraz zachować pozycję lidera na polskim rynku.
Spis treści
Jaka będzie Amica za kilka lat?
Nowa strategia firmy to „Back to profitability”. Ma to na celu przede wszystkim przywrócenie zyskowności. Amica chce osiągnąć 5 proc. rentowności EBITDA do 2027 r. oraz 7 proc. w kolejnych latach, począwszy od 2030 r., planuje również zwiększenie sprzedaży o 3 proc. do 2027 r. i o ponad 7 proc. po 2030 roku. Zamierza utrzymać też status spółki wypłacającej dywidendę, przeznaczając na nią do 35 proc. zysku netto.
Nowa jakość produktów Amici
Głównym rynkiem sprzedaży produktów Amici, w przeciwieństwie do wcześniejszych planów, mają być kraje europejskie. Jak powiedział prezes Jacek Rutkowski, firma chce być niezawodnym partnerem w sytuacji obecnej ekspansji chińskich produktów. Dlatego stawia na jakość. Według zarządu to nie cena urządzeń jest najistotniejsza. Liczą się rzeczywiste benefity konsumentów.
Amica postawi na:
- konkurencyjne portfolio
- cooking – sprzęty do gotowania
- obniżenie wadliwości produktów
Tym samym portfolio firmy będzie uszczuplone. Zamiast wielkiej gamy urządzeń, zobaczymy w nim te najlepsze, najbardziej zyskowne. Zostaną poddane dodatkowej modyfikacji, by zyskały na owej jakości. Ich wadliwość ma spaść o 25 pkt. proc. Główną kategorią produktów, która pozostanie bez zmian, to te do gotowania. Jak przecież brzmi slogan Amici, a który podkreślali na prezentacji jej przedstawiciele: „Cooking is our core”.
- Zobacz jeden z bestselerów Amici
Amica oznacza trwałe, dobre urządzenia
To według prezesa firmy, zwycięska propozycja konsumencka. Łączy się bezpośrednio z misją marki. Jest nią – jak mówił – dostarczanie dobrych jakościowo, trwałych urządzeń. Amica z nich nie zrezygnuje. Zgodnie z zapewnieniami, nie odda również przywództwa w obce ręce. Pozostanie polska. Jeśli się jej uda, będzie reprezentowała nasz kraj jako „najbardziej rekomendowana marka urządzeń (…) na kluczowych rynkach w Europie„.
Chcesz poznać portfolio Amici? Sprawdź stronę Think-About. Regularnie zawiadamiamy o nowościach AGD.