Znalazłeś wymarzony produkt na AliExpress? Atrakcyjna cena skłania do zakupu, ale nie jesteś pewien, kiedy paczka trafi w twoje ręce? W tym artykule wyjaśnimy, jakie opcje dostawy oferuje popularny portal oraz ile wynosi czas realizacji zamówienia. Podpowiemy też, w jaki sposób skorzystać z nadarzających się okazji specjalnych.

Zakupy w erze Internetu

Nabywanie różnego rodzaju produktów w drodze elektronicznych zakupów to dziś zjawisko powszechne. Wszystko to za sprawą wyjątkowej wygody, jaką oferują dostawcy takiej usługi. Platformy zakupowe prześcigają się wzajemnie w poszukiwaniu rozwiązań, które skłonią internautę do pozyskania produktu właśnie na ich stronie. Możliwość złożenia zamówienia w każdej chwili, niezależnie od pory dnia i obowiązujących godzin pracy, doręczenie przesyłki pod wskazany adres nawet w ciągu kilku godzin od chwili kliknięcia przycisku ZAMAWIAM. Wszystko po to, by sprostać oczekiwaniom żyjących w zawrotnym tempie użytkowników. Są jednak takie serwisy, które mają na utrzymanie zainteresowania konsumentów zgoła inną metodę.

Zakupy w erze AliExpress

AliExpress bez wątpienia zalicza się do największych i najbardziej znanych internetowych platform sprzedażowych. Portal uruchomiono w kwietniu 2010 roku, jako część innego popularnego serwisu, Alibaba.com, konkurującego z powszechnie wówczas eksploatowanymi domenami eBay i Amazon. To, czym chińska platforma zdobyła serca użytkowników, to pozbawiony limitów dostęp do ponad 100 milionów artykułów niezależnie od tego, gdzie w danej chwili przebywa internauta. Największe znaczenie mają tu jednak bezkonkurencyjnie niskie ceny za oferowane na stronie produkty.

Jakby tego było mało, koszty zakupu można często obniżyć, korzystając z promocyjnych kodów. Jeśli więc interesują nas gadżety, których cena w bliższych nam lokalizacjach przekracza założony przez nas budżet, AliExpress zdaje się na takie okazje odpowiedni. Co więcej, w przypadku większości realizowanych zamówień, przesyłka jest zupełnie darmowa. Jednak w jaki sposób paczki z azjatyckiego rynku trafiają w ręce nabywców? Opcji dostawy, którym się za chwilę przyjrzymy, jest kilka.

AliExpress – co musisz wiedzieć o dostawie

AliExpress kusi niskimi cenami i darmową opcją dostawy. Przed złożeniem zamówienia warto jednak zapoznać się z rządzącymi całym procesem wysyłkowym zasadami i jego możliwymi wariantami.

Czas realizacji zamówienia

Termin realizacji zamówienia to zdecydowanie to, co podczas planowania zakupów na platformie AliExpress należy wziąć pod uwagę. Według zamieszczonych na portalu informacji okres oczekiwania na przesyłkę może liczyć nawet do 60 dni. Nie jest to więc najlepsze rozwiązanie na zakupy typu Last Minute. Jeśli jednak nie zależy Ci szczególnie na czasie, a korzystne ceny są dla ciebie największą motywacją, możesz śmiało skorzystać z tego rozwiązania. Warto też pamiętać, że czas realizacji podano w wartości maksymalnej. Bardzo często zdarza się, że paczka trafia do naszych rąk w o wiele krótszym terminie.

Darmowe opcje dostawy

W większości przypadków, gdzie cena artykułów nie przekracza kilkunastu złotych, darmowa dostawa jest wariantem domyślnym. Realizacją takich przesyłek na terenie Chin zajmuje się China Post, a kupujący może obserwować zagraniczną trasę swojej paczki. Po dotarciu zamówienia do kraju, opiekę nad nim przejmuje Poczta Polska, a możliwość dalszego śledzenia zostaje wyłączona. Czas, w jakim przesyłka ma trafić do odbiorcy, przewiduje się do 60 dni od momentu jej nadania.

Drugą z opcji bezpłatnych dostaw jest ciesząca się dużą popularnością usługa AliExpress Standard Shipping. W tym wypadku czas oczekiwania na zamówione produkty zamyka się w przedziale od 10 do 30 dni. W przypadku niektórych produktów może się zdarzyć, że za przesyłkę AliExpress Standard Shipping zostanie naliczona opłata, jednak zazwyczaj jest ona bardzo niska.

Płatne dostawy od AliExpress

Tym, którym zależy na szybszym otrzymaniu zamówionych artykułów, serwis AliExpress proponuje kilka odpłatnych usług. Jeśli chcesz mieć pewność, że paczka trafi do skrzynki pocztowej w czasie nie dłuższym niż 14 dni, możesz wybrać dostawę w gwarantowanym terminie EMS. Tego rodzaju usługi realizowane są za pośrednictwem kuriera.

Możesz też zdecydować się na konkretną firmę kurierską, która dostarczy twoje zakupy w zaledwie kilka dni. Wśród współpracujących z portalem AliExpress firm znalazły się TNT, DHL, UPS, FedEx.

Kto decyduje o sposobie dostawy

To, o czym warto pamiętać podczas podejmowania decyzji o zakupie produktów na platformie AliExpress, to fakt, że w kwestii wyboru opcji dostawy to nie zawsze kupujący ma decydujące słowo. Wielu sprzedawców korzysta jedynie z kilku, czasem zaledwie dwóch, odpowiadającym im opcji. Najczęściej z taką sytuacją będziemy mieli do czynienia w przypadku produktów o nieznacznej wartości.

Przesyłka z Chin do paczkomatu

W 2019 roku miłośnicy zakupów internetowych z ogromnym entuzjazmem przyjęli informację o współpracy, jaką InPost nawiązał z zarządzającą azjatycką platformą grupą Alibaba. Dzięki temu odbiór zamówień stał się dla wielu osób prostszy i wygodniejszy. Zamawiając produkty, których łączna waga nie przekracza 2 kilogramów, możemy z takiego rozwiązania skorzystać. Pamiętajmy jednak, że nie u wszystkich sprzedawców ta konkretna forma dostawy będzie dostępna.

Drugą możliwością na odbiór przesyłki poza domem, jest skorzystanie z dostawy do jednego automatów paczkowych AliExpress, które od początku tego roku znajdują się pod opieką sieci DHL POP.

Jeśli chcesz, aby zakupy z AliExpress trafiły do paczkowego automatu, pamiętaj, by przed wskazaniem metody płatności wybrać odpowiednią opcję.

Zapraszamy również do zapoznania się ze specjalną ofertą bezpłatnej dostawy Choice, jaką AliExpress przygotowało dla internautów z okazji obchodów chińskiego Dnia Singla.

Z redakcją Think-About związałam się pod koniec 2023 roku i od tego momentu nieustannie zgłębiam tajemnice drugiej strony konsumenckiego świata. Każdego dnia tworzę różnego rodzaju treści, które, mam nadzieję, pomagają Czytelnikom w podejmowaniu bardziej świadomych zakupowych decyzji. W ostatnich latach zdobywałam doświadczenie jako copywriter, współpracując z klientami indywidualnymi, agencjami czy firmami IT. Często tworzenie konkretnych artykułów wiązało się z eksploracją tematów dotychczas mi obcych, co jednak nigdy nie było dla mnie przeszkodą. Wręcz przeciwnie. Możliwość nieustannego poszerzania swojej wiedzy to coś, co niezmiennie pociąga mnie w moim zawodzie. Z wykształcenia jestem muzykiem, jednak to zabawa słowem od dziecka dawała mi prawdziwą radość. Chociaż w swoim życiu pracowałam już w różnych branżach, wiem, że pisanie jest tym, co chcę i co mam szczęście robić na co dzień. W trakcie studiów, oprócz tworzenia dla własnej przyjemności, publikowałam teksty na portalu muzycznym Cameral Music oraz w kwartalniku muzycznym Kamerton. Obecnie prowadzę bloga, na którym pozwalam sobie na dzielenie się z innymi własnym zdaniem na różne tematy oraz tworzoną przeze mną miniaturową prozą. Gdy nie piszę - rysuję, czytam książki o hobbitach i pierścieniach, różach bez imion i stuleciach samotności. Słuchając audiobooków, śledzę losy małego belgijskiego detektywa, a czas przed  teleodbiornikiem spędzam obserwując pojedynki na miecze świetlne i podróże w nadprzestrzeni.