
TomTom to producent znany w naszym kraju głównie z wyjątkowo udanych nawigacji samochodowych i motocyklowych. Jest jednak jeszcze jedna branża w której firma od pewnego czasu święci niemałe sukcesy – chodzi o sport. W efekcie współpracy z Nike, już kilka lat temu TomTom wprowadził na rynek zegarki dla biegaczy z serii Nike+, które dzięki zaawansowanej technologii (w tym GPS) pełnią rolę elektronicznego trenera współpracując z motywacyjnym systemem społecznościowym od Nike. Tym razem producent zdecydował się samodzielnie wprowadzić na rynek zegarki multi-sportowe.
Multi-Sport GPS Watches aktualnie są jedynie zapowiedziane, brakuje też dokładnej daty wprowadzenia do sprzedaży – jednak dostępne na stronie producenta informacje pozwalają sądzić że realizacja jest na bardzo zaawansowanym poziomie.
To co ma odróżnić nowe zegarki od produktów z serii Nike+ to możliwość zastosowania w wielu dyscyplinach sportowych – na tą chwilę zapowiedziane zostały trzy – bieganie, pływanie , jazda na rowerze. Dostępna będzie również uboższa wersja skierowana tylko do biegaczy pod nazwą TomTom Runner.
Produkt oferowałby zaawansowane dane o treningu – od podstawowych statystyk takich jak czas i dystans przebyty i pozostały, po dane o pracy organizmu, czyli puls z określeniem dopuszczalnych i optymalnych limitów. Ponadto istniała by możliwość zapamiętywania osiągnięć w zegarku aby móc stale poprawiać swoje osiągnięcia i porównywać je na bieżąco w czasie wysiłku.
Budowa bransolety miałaby pozwolić umiejscowić urządzenie nie tylko na nadgarstku ale również na kierownicy rowerowej tak aby było w stanie współpracować z odbiornikiem odpowiadającym za pomiar prędkości ulokowanym przy kole roweru. Natomiast wodoodporność koperty pozwoliłaby na użycie zegarka podczas pływania (z uwzględnieniem w statystykach miar typowych dla basenów). Dla usprawnienia pracy kontrola odbywałaby się za pomocą jednego krzyżowego przycisku. Dane byłby wyświetlane na monochromatycznym, graficznym ekranie LCD o wysokim kontraście.
Przewidziano również możliwość podłączenia produktu do komputera dzięki czemu możliwe będzie udostępnianie oraz analiza statystyk.