Serwis crowdfundingowy Indiegogo.com, ogłosił właśnie nawiązanie współpracy z platformą Amazon Launchpad. Ciekawie wyglądający sojusz może przynieść wiele korzyści.

Niejednokrotnie zdarzały się sytuacje kiedy ciekawe projekty, sfinansowane z pomocą społeczności, ostatecznie nigdy nie trafiały do szerszej sprzedaży. Niezwykła energia społeczności zrzeszonej wokół największych portali, zazwyczaj nie przekłada się na późniejsze zainteresowanie projektem. Jednocześnie nie wszyscy producenci są w stanie zapewnić sobie sieć dystrybucji, która zaoferuje grupę odbiorców, nawet w minimalnym zakresie zbliżoną do użytkowników indiegogo czy kickstartera. Aktualnie użytkownicy tej pierwszej platformy będą uprzywilejowani.

Indiegogo-Amazon-Launchpad

Amazon Launchpad jest serwisem, który ma pomóc w nawiązaniu relacji między właścicielami startup’ów a potencjalnymi klientami. Aktualnie swoje produkty do oferty, w trybie uproszczonym będą mogli wprowadzić autorzy kampanii na indiegogo.com. Amazon stawia dwa podstawowe warunki – kampania musi być zakończona sukcesem, a jej autorzy muszą mieć już wyprodukowany towar, bądź być w stanie wyprodukować go w bardzo nieodległym okresie. Wydaje się że na sojuszu zyskają wszyscy – indiegogo zyska przewagę nad konkurencją, Amazon otrzyma nowe i często już dobrze wypromowane produkty, autorzy kampanii łatwij dotrą do klientów, a sami klienci do interesujących ich produktów.

Przykładem wdrożenia współpracy może być opisywana przez nas walizka Bluesmart Smart Carry-On, która jest już dostępna w Amazon Launchpad. Jej cena jest znacznie wyższa niż w przedsprzedaży i wynosi 369 zamiast 235 dolarów.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *