Indywidualność jest tym co obecnie bardzo dobrze się sprzedaje. Poruszaliśmy ostatnio ten temat podczas opisu świecących masek, które pozwalają skupiać na sobie spojrzenia wszystkich ludzi dookoła. Dzisiaj na łamach Think-About niecodzienna koszulka, w której to użytkownik ma duży wpływ na jej ostateczny wygląd.
TshirtOS to cyfrowa koszulka posiadająca wodoodporny, elastyczny ekran LCD. Wyświetlane na nim napisy mogą być zaprogramowane za pomocą smartfona i odpowiedniej aplikacji. Użytkownik będzie miał możliwość noszenia na swoim torsie interaktywnej wiadomości, animacji czy po prostu zwykłego obrazka.
Sam ekran ma wymiary 28 x 32 cm i jest, całkowicie elastyczny. Bez problemu można prać go w pralce, pod jednym warunkiem, że zostanie zachowana maksymalna temperatura prania, 30 stopni Celsiusza.
Wyświetlacz TshirtOS posiada możliwość regulacji jasności co może okazać się wyjątkowo przydatne. Aby wyświetlacz był wyraźnie widoczny będzie wymagał innego poziomu rozjaśnienia w słoneczny dzień a innego podczas nocnej imprezy w klubie. Możliwość ręcznej regulacji rozwiązuje ten problem.
Pomysłodawcy zapewniają, że zamontowana wewnątrz bateria pozwoli na aktywne korzystanie z koszulki przez około 6h. W przyszłości TshirtOS mają być zintegrowane z Twitterem aby status z koszulki publikowany był także za pomocą twitnięcia.
Sposobów na wykorzystanie koszulki, podobnie jak na wykorzystanie ludzkiej wyobraźni jest nieograniczona ilość. Fani muzyczni mogą zabrać ją na koncert swojego ulubionego zespołu, niosąc na klatce piersiowej jej podświetloną nazwę. Romantycy natomiast mogą oświadczyć się z pojawiającym się powoli napisem „Will you marry me?”.
Dżentelmeni zaprogramują sobie świecący krawat, który wyróżni ich z tłumu, zwłaszcza gdy na koszulkę założona będzie stylowa, sportowa marynarka. W kontekście Mistrzostw Świata, koszulka z pewnością może służyć do deklaracji tego, której drużynie dana osoba kibicuje.
TshirtOS ma być sposobem na proste wyrażenie siebie. Cały projekt jest inicjatywą Ballantines i jest promowany pod nazwą „Stay True”, to niezwykle wymowny tytuł. W obecnej chwili koszulki trafiły do 25 osób na całym świecie, które dzięki jej noszeniu będą promowały całą akcje. Nie ma na razie możliwości jej kupna. Nie ulega jednak wątpliwości, że najpewniej w niedługiej przyszłości taka okazja się pojawi.