META ma być czymś więcej niż Ocult Rift czy Google Glas, pozwalać ma na tworzenie wirtualnych przedmiotów i ustawianie ich w realnym otoczeniu. Oczywiście świat ten widoczny będzie jedynie zza szkieł okularów.
Okulary META składają się z kamery wyposażonej w czujnik 3D, głowicę stereo 3D oraz czujniki odpowiadające za śledzenia ruchów i współrzędnych głowy. Uzyskane jest to dzięki 9 stopniowym czujnikom (3-osiowy akcelerometr, 3-osiowy żyroskop, 3-osiowy kompas). Wszystko to zapewnia możliwość przemieszczenia się po wybranych płaszczyznach gdzie użytkownicy wedle uznania umieszczać mogą cyfrowe elementy. Czujniki w które wyposażone są okulary pozwalają na tworzenie hologramów za pośrednictwem rąk, plastycznie modyfikując obiekty wciągając je, zgniatając i łącząc ze sobą poszczególne elementy.
Dodatkowo META pozwalać ma na bezpośrednie drukowanie cyfrowych tworów za pośrednictwem drukarek 3D, wystarczyć będzie umieszczenie cyfrowego obraz na platformie drukarki. Wszystko wyświetlane jest na wyświetlaczu QHD z aktywną przezroczystą matrycą rozdzielającą wiązki. Natomiast za rozpoznawanie gestów odpowiada wielowarstwowe 'SDK’ uzupełniające urządzenie o rozpoznawanie gestów oraz QR i integrację z IMU.