Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Lexus przedstawił dzisiaj pełen komplet informacji na temat swojej lewitującej deski Slide. Najważniejszą jest fakt, że Hoverboard na prawdę istnieje i działa. Rozczarowują natomiast ograniczone możliwości – deska potrzebuje dedykowanego toru, co oznacza że mamy do czynienia z pokazówką a nie produktem który zrewolucjonizuje rynek.

Sercem deski jest izolowany rdzeń zawierający bloczki z nadprzewodnikami. Umieszczono go w zbiornikach napełnianych ciekłym azotem, który chłodzi go do temperatury – 197 stopni. Niestety aby powoli uwalniane nadprzewodniki były w stanie utrzymać deskę nad ziemią, niezbędna jest specjalna szyna wyposażona w magnesy stałe. Upraszczając mamy do czynienia z technologią maglev, znaną chociażby z japońskich super-pociągów.

Slide Lexus Hoverboard (2)

Opracowanie działających prototypów zajęło dziesiątki dni, a był to jedynie początek przygody. Na kolejnych etapach należało znaleźć odpowiedniego testera. Ostatecznie do tej roli zatrudniony został Ross McGouran.

Slide Lexus Hoverboard (1)

Kolejnym etapem było dopracowanie wzornictwa deski w nawiązaniu do elementów stylistycznych samochodów Lexus. Jako ostatni został wybudowany imponujący tor pokazowy.

Gotowa do pracy deska waży 11,5 km. Jej konstrukcję wykonano z ultra lekkich materiałów pokrytych bambusową obudową.

Slide Lexus Hoverboard (3)

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *