Problemy ze wzrokiem to jedna z chorób cywilizacyjnych które pojawiły się wraz z tabletami, laptopami i  smartphonami. Badania pokazują, że ok. 50% młodych polaków ma wadę wzroku (często niekonsultowaną ze specjalistą). Amerykańscy naukowcy odkryli jedną z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy i wbrew pozorom nie jest to nowoczesna technologia. Badacze stwierdzili, że  pogorszenie funkcjonalności narządu wzroku wynika w dużej mierze z faktu niezachowania odpowiedniej odległości oczu od czytanego tekstu. Pomocny w rozwiązaniu tego problemu ma okazać się gadżet o kreatywnej nazwie „Keep a Distance”.

Keep a Distance

Jest to koncept niewielkiego urządzenia przyczepianego klipsem na krawędzi czytanej strony. Wykorzystuje technologię indukcyjną, kojarzoną głównie z produktami kuchennymi, do zmierzenia odległości od oczu czytelnika. Jeżeli będzie ona mniejsza niż 30 cm na kartce zostanie wyświetlona czerwona informacja o tym aby zwiększyć odległość oraz humorystyczne ostrzeżenie w postaci twarzy z okularami.

Keep a Distance

Koncept został zaprojektowany przez Qichong Wei z The Guangzhou Academy of FIne Arts. Autor planuje wprowadzenie „Keep a Distance” do sprzedaży jeszcze w roku 2013. Ciężko teraz powiedzieć jak zostanie przyjęty przez konsumentów, z założenia dedykowany jest głównie dzieciom, ale zapewne również nastolatkowie docenią jego funkcjonalność.

Keep a Distance

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *