Projektanci zainteresowani konkursem mogą  wysyłać już swoje prace, 18 lutego 2013 roku ruszyła interaktywna strona Electrolux Design Lab 2013, na której można zgłaszać projekty na tegoroczną edycję konkursu (dostępna pod adresem: http://electroluxdesignlab.com) .

Jak już pisaliśmy w tym roku inspiracją dla uczestników powinno być miejskie życie, a w szczególności „wspólne gotowanie”, „naturalne powietrze” lub „łatwe sprzątanie”. Wprowadzono też kilka istotnych zmian w przebiegu konkursu. Aby wziąć w nim udział nie trzeba opracowywać szczegółowego projektu, wystarczy sam pomysł i szkic. Dopiero w późniejszych etapach autorzy najciekawszych pomysłów zostaną poproszeni o dalszy rozwój koncepcji. Prace można przesyłać do 15 marca, wtedy niestety zakończy się pierwszy etap – nadsyłania prac.

Postawiono też na interaktywność, dzięki czemu będzie można komentować i głosować na  swoich faworytów, będzie to miało realny wpływ na to, kto przejdzie do następnego etapu (projekt, który otrzyma największą liczbę głosów, automatycznie przechodzi dalej). Wtedy też profesjonaliści z Electrolux będą udzielali uczestnikom konstruktywnych wskazówek.

Z nadesłanych prac zostanie wyłoniona około 100 projektów, które następnie pojawi się w Internecie. Każdy z uczestników będzie miał swój profil oraz indywidualny blog – w profilu pojawią się informacje o studencie i jego pomyśle,a na blogu będzie można przeczytać więcej na temat postępów w rozwijaniu i udoskonalaniu projektu. Wszystkie informacje mają być łatwe w publikowaniu na portalach społecznościowych (Twitter, Facecbook, Google +, Pinterest). Profesjonaliści udzielający wskazówek oraz komentujący projekt zostają wybrani z takich dziedzin jak: wzornictwo, innowacje, badania i rozwój.

Julia Lilliehöök, Insight Marketer Director z Electrolux wyjaśnia, dlaczego w tegorocznej edycji konkursu tak duży nacisk kładzie się na obecność w internecie: „Dzielenie się wiedzą jest głównym czynnikiem w procesie tworzenia innowacji. Gorąco zachęcamy studentów do aktywnego udziału w dyskusjach w internecie, ponieważ spojrzenie osób o różnym wykształceniu i z różnych kultur będzie pomocne i inspirujące w rozwijaniu projektów. Dzięki specjalnie opracowanej stronie internetowej, autorzy najlepszych prac będą mieli możliwość usłyszenia opinii z całego świata.”

Harmonogram konkursu:

  • 1 etap – nadesłanie pomysłu z opisem – do 15.03.2013
  • 2 etap – udoskonalanie projektu – kwiecień
  • 3 etap – wizualizacja – maj
  • 4 etap – dopracowywanie funkcjonalności – czerwiec i lipiec
  • 5 etap – finał konkursu Electrolux Design Lab – październik

źródło: materiały prasowe

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

One reply on “Interaktywna strona już dostępna – Electrolux Design Lab 2013”